mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Oszczędna technologia Mazdy

Oszczędna technologia Mazdy

Mazda opracowała system wyłączania silnika podczas postoju, który włącza ponownie silnik, wtryskując paliwo bezpośrednio do cylindrów, gdy silnik nie pracuje, i podpalając je, aby wymusić ruch tłoków.

Oszczędna technologia Mazdy
Ten wyposażony w bezpośredni wtrysk silnik z systemem SISS umożliwia szybkie i ciche ponowne jego uruchamianie oraz mniejsze nawet o 9% zużycie paliwa (tryb mieszany). System ten, ukazujący zakres możliwości kreatywnego Działu Badań i Rozwoju Mazdy w zakresie rozwoju alternatywnych, przyjaznych dla środowiska technologii, będzie początkowo dostępny w Japonii i Europie, a później także na pozostałych rynkach światowych.

Kierowcy często pozwalają, aby silnik pracował na wolnych obrotach, gdy czekają na czerwonym świetle lub, szczególnie w obszarach miejskich, gdy stoją w korkach. Wyłączenie silnika w tych momentach zmniejsza zużycie paliwa oraz emisję CO2. System powoduje zmniejszenie zużycia paliwa poprzez automatyczne wyłączenie silnika po zatrzymaniu samochodu i automatyczne uruchomienie go, kiedy kierowca zechce odjechać.

Opracowany przez Mazdę system SISS wtryskuje paliwo bezpośrednio do cylindrów, gdy silnik nie pracuje i zapala paliwo, tworząc siłę wypychającą tłoki w dół w celu uruchomienia silnika. System nie tylko przyczynia się do oszczędności paliwa, ale szybciej i ciszej uruchamia silnik niż tradycyjny system wyłączania silnika podczas postoju.

Aby uzyskać najlepszą równowagę pomiędzy oszczędnością paliwa wynikającą z wyłączania silnika a skróceniem czasu jego ponownego uruchamiania, Mazda zdecydowała się zastosować nową metodę uruchamiania, która wykorzystuje silnik elektryczny tylko na samym początku procesu uruchamiania silnika obok energii wynikającej ze spalania paliwa. Co jednak ważne, Mazda wykorzystuje silnik elektryczny wyłącznie do pomocy w procesie ponownego uruchamiania silnika.

System SISS Mazdy uruchamia silnik korzystając z energii spalania od najwcześniejszej fazy, musi więc być wyposażony w system wtrysku bezpośredniego. Mazda oferuje obecnie silniki wolnossące 2.0 DISI* z bezpośrednim wtryskiem na rynku japońskim, dlatego system SISS najpierw znajdzie zastosowanie w tamtejszych jednostkach napędowych.

Mazda jest przekonana, że bezpośredni wtrysk to skuteczna metoda obniżania zużycia paliwa silników spalinowych. Stosowanie systemu SISS z bezpośrednim wtryskiem paliwa wymaga relatywnie niewielkich zmian modułu sterowania silnikiem i instalacji nieco bardziej zaawansowanego czujnika kąta obrotu wału korbowego. W efekcie potencjał całego systemu jest bardzo wysoki.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mazda
Tematy w artykule: Mazda

Podobne wiadomości:

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Premiery 2016-11-16

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Aktualności 2016-11-02

Komentuj:

~mika 2008-09-12

nie ma jak Japońska technologia, są mistrzami takich rozwiązań, to będzie spora korzyść dla właścicieli i środowiska. ja obecnie mam mazdę i uważam że produkują świetne samochody.

~marcus 2008-09-10

innowacyjny pomysł, ciekawa technologia, podoba mi się że nowy system przetestują u siebie i jeśli się sprawdzi to dopiero wprowadzą u nas, chwali się:), oszczędność paliwa jest w obecnej dobie coraz ważniejsza, bo zasoby się powoli wykańczają Mazda obrała kierunek produkcji aut oszczędnych i ekologicznych chociaż by pokazane ostatnio koncepty Kiyora i Kazamai,

~adam 2008-09-10

czyli ze rozrusznik nie bedzie juz potrzebny?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport