mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Oto najlepsze silniki na świecie!

Oto najlepsze silniki na świecie!

Po raz czternasty w historii odbył się plebiscyt na międzynarodowy silnik roku (International Engine of the Year). Kilkudziesięciu jurorów z całego świata wybierało najlepsze jednostki napędowe.

Oto najlepsze silniki na świecie!

W tym roku aż 80 dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów wybierało i głosowało przez ostatnie kilka miesięcy na najlepsze jednostki napędowe świata. Wśród jury, które zdominowane było przez Amerykanów znalazł się także przedstawiciel naszego kraju - Robert Bielecki.

Głosowanie polega na tym, że każdy juror dysponuje pulą 25 punktów przyznawanych osobno na każdą kategorię. Z tej ilości musi ocenić maksymalnie pięć jednostek, ale jedna nie może otrzymać więcej jak 15 punktów.

Tak samo dwie najlepsze nie mogą być oceniane ex aequo. Podczas oceny silników jurorzy biorą pod uwagę wiele czynników takich jak osiągi czy spalanie.

 

Nagrody dla silników są przyznawane w 12 kategoriach. Najwięcej dotyczy klas pojemności. Wyróżnia się także najbardziej ekologiczne i sportowe konstrukcje.

Z całej listy wyróżniane są także najnowsze jednostki. Spośród zwycięzców poszczególnych grup podzielonych na pojemności wybierany jest Międzynarodowy Silnik Roku (International Engine of The Year).

W tym roku główna nagroda powędrowała do zeszłorocznego zwycięzcy. Trzycylindrowa jednostka Forda o pojemności niespełna litra dostarcza w zależności od wersji 100 lub 125KM. Niewielka konstrukcja została zoptymalizowana tak by zużywać jak najmniej paliwa. Producent zapewnia, że jest w stanie uzyskać spalanie na poziomie 4,8l/100km. Motor jest dostępny w modelach takich jak Ford Fiesta, Focus, B-MAX, C-MAX oraz Grand C-MAX.

Oto wyniki plebiscytu:

International Engine of the Year
1. Ford 999cc turbo (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max) - 479

2. Volkswagen 1.4 TSI TwinCharger (Volkswagen Polo, Beetle, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran/Cross Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS) - 408

3. BMW 2.0 TwinScroll (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i, X1 28i) - 247

New Engine
1. Volkswagen 1.4 TSI ACT (Volkswagen Golf) - 234
2. Ferrari 6.3 V12 (Ferrari F12 Berlinetta) - 220
3. Mazda 2.5Skyactiv (Mazda 6, CX-5) - 136

Green Engine
1. Fiat 875cc turbo CNG (Fiat Panda, 500L Lancia/Chrysler Ypsilon) - 184
2. GM 1.4 benzynowo-elektryczny (Chevrolet Volt, Opel / Vauxhall Ampera, Cadillac ELR) - 181
3. Tesla elektryczny (Tesla Model S) - 139

Performance Engine
1. Ferrari 6.3 (Ferrari F12 Berlinetta) - 294
2. Ferrari 4.5 V8 (Ferrari 458 Italia/Spider) - 185
3. McLaren 3.8 V8 (McLaren MP4-12C) - 183

Pojemność poniżej litra
1. Ford 999cc turbo (Ford Focus, Fiesta, B-Max, C-Max, Grand C-Max,) - 557

Pojemność od 1.0 do 1.4
1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (Volkswagen Polo, Beetle, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran/Cross Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS) - 411

Pojemność 1.4 do 1.8
1. BMW-PSA 1.6 turbo benzyna (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Paceman Cooper S, Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 207cc, 208, 308, 3008, 508, 208 GTI, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5/DS5, C4/DS4) - 317

Pojemność 1.8 do 2.0
1. BMW 2.0 TwinScroll (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i) - 295

Pojemność 2.5 do 3.0
1. Porsche 2.7 bokser (Porsche Boxster, Cayman) - 259

Pojemność 3.0 do 4.0
1. McLaren 3.8 V8 (McLaren MP4-12C) - 333

Powyżej 4.0
1. Ferrari 6.3 V12 (Ferrari F12 Berlinetta) – 270


Podobne wiadomości:

International Engine of the Year - zaskakujący werdykt

International Engine of the Year -...

Aktualności 2016-06-02

Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW

Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW

Technika 2015-06-18

Komentuj:

e-Wycieraczki_pl 2013-07-02

20 tyś km rocznie to dużo i wtedy bardzo opłacalne są silniki diesla,co do tego nie mam wątpliwości. Poza tym jeśli już ktoś kupuje nowy samochdód to na jakieś 10-12 lat.

~jackass 2013-06-08

moze nie 100tys km , bo jak ktoś bedzie dbał i szanował to mysle ze 200tys zrobi na taki 1.0 100-120KM po tym przebiegu raczej duże koszta juz beda i naprawy , nie ma to jak stare dobre wolnossące V6 które w wiekszosci marek robiły ponad 300-400tys bez żadnego remontu. kolega aaa to chyba nie zyje polskim realiami , prywatne osoby u nas w krajuz nie kupuja auta na 2-3l i nie robia po 50tys km, firmy to co innego , przecietny polak jesli juz go stac na nowe to kupuje je na 7-8lat i robi nim moze z 20tys rocznie

~habi 2013-06-07

Z tym że w firmie silniki malutkie się sprawdzają to prawda. Firma wynajmuje autko na 2-3 lata (już nie leasinguje) i ma gdzies co się z nim dzieje potem. Jest to ekologiczne, ale tylko dla myślących inaczej. Nie ma droższego rozwiązania od ekologicznego. Nie liczysz tu kosztów utylizacji. I to nie tylko finansowych ale i rzeczowych. To jak z autem na prąd. Zero emisji w miejscu jazdy i ponad 180g CO2 w miejscu wypieku prądu. A jeździsz autkiem trochę mniejszym od Matiza. Tak jest w Polsce i raczej elektrownie atomowe (zero emisyjne) nie staną u nas jak grzyby po deszczu (bo ekologia?). A silnik 1.4 TSI VW - nie jeździłem to nie wiem. Słyszałem różne opinie, ale silnik już jest na tyle stary że 200kkm powinien dać radę wspierany serwisem ASO. Tylko że to wszystko nie dla nas. Koszty przerastają każdego przeciętnie zarabiającego Polaka. Przegląd to kwota połowy pensji.

~Piotr Z. 2013-06-07

Hmm, przecież ja mam pralkę "Frania i magnetofon Kasprzak (z tym iż ten, się troszkę "zajechał").

~aaa 2013-06-07

Nie wiem skąd masz takie dane.... U mnie w firmie passaty 1.4 TSI mają już ponad 200 tys km i jeżdżą nadal bardo dobrze, bez usterek. Nie znam osobiście nikogo, kto by przejechał milion km jednym autem. Podobnie jak nie znam nikogo, kto by nadal miał np. pralkę franię ("obliczoną" na 100 lat eksploatacji) albo magnetofon Kasprzak (nie do zajechania!). Samochód to produkt. Kupujesz, jeździsz 3-5 lat, nawijasz 100-200 tys km, kupujesz nowy. Auta 8-10 letnie powinny trafić do recyclingu, bo są niewydajne energetycznie, nieekologiczne i niebezpieczne. Małe silniki są lekkie, wydajne i ekologiczne. Jeśli boisz się usterek, w wielu firmach możesz wykupić przedłużenie gwarancji do np. 5 lat.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport