mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Oto nowy sposób na przebitą oponę

Oto nowy sposób na przebitą oponę

"Seal Inside" to nowa technologia opracowana przez firmę Pirelli, dzięki której nawet po najechaniu na gwóźdź będziemy mogli bezpiecznie kontynuować jazdę, a z opony nie będzie uchodzić powietrze.

Oto nowy sposób na przebitą oponę
Ta innowacyjna technologia, opracowana przez Dział Badań Pirelli, pozwala na natychmiastowe uszczelnienie miejsca przebicia, dzięki czemu utrzymywane jest właściwe ciśnienie w przebitej oponie, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy. Skuteczność technologii "Seal Inside" została potwierdzona w 85 proc. przypadków.

Jak działa nowa technologia?
W momencie gdy gwóźdź przebija oponę, w tym samym momencie przenika on warstwę specjalnego żelu umieszonego po wewnętrznej stronie opony. Żel momentalnie uszczelnia miejsce, w którym nastąpiło przebicie opony. Żel wypełnia następnie także miejsce przebicia po usunięciu gwoździa zapewniając uszczelnienie tak, aby powietrze nie wydostawało się z opony.

Wewnątrz opony, tuż za bieżnikiem, warstwa żelu uszczelniającego blokuje wszystkie możliwe miejsca, w których powietrze może uciec, bez względu na to, czy obiekt, który spowodował przebicie i przeniknął do karkasu pozostaje na miejscu czy też nie. "Seal Inside" działa natychmiast w obszarze, który został uszkodzony - wypełnia otwór i sprawia, że powietrze nie będzie się wydostawać. Takie rozwiązanie powoduje, że kierowca nawet nie zauważy, że opona została przebita i jest w stanie jechać spokojnie dalej. Z "Seal Inside" ryzyko jazdy ze spadkiem ciśnienia w oponie jest znacznie zmniejszone. Należy jednak zwracać uwagę na stan opon. Jeżeli opona zostanie przebita a obiekt dalej znajduje się w oponie należy go usunąć.

Pozostający w niej np. gwóźdź może bowiem doprowadzić, podczas dłuższej jazdy, do większego uszkodzenia opony. Po usunięciu obiektu opona zostanie uszczelniona przez specjalny żel.

"Seal Inside" jest jednym z rozwiązań Pirelli, które zostało stworzone w celu zwiększenia mobilności, bezpieczeństwa i wydajności – podobnie jak technologia Run Flat. Opony wyposażone w technologię ‘Seal Inside’ gwarantują taką samą wydajność jak standardowe opony pod względem oporów toczenia, komfortu, hałasu i wydajności na powierzchniach mokrych i suchych. Dodatkowym atutem jest właśnie możliwość kontynuowania jazdy przez określoną liczbę kilometrów bez konieczności zmiany przebitej opony.

Technologia "Seal Inside" została już wprowadzona na rynek oraz jest dostępna jako oryginalne wyposażenie m.in. w samochodach marki Volkswagen.
Tematy w artykule: opony opony Pirelli Pirelli

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

marko1 2011-08-22

no nie wiem czy to takie do końca bezpieczne

~AK 2011-08-19

sam żel, gdzie nie spojrzeć. to po co opona? nie lepiej dmuchane koło do pływania a w środku sam żel ?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport