mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Pirelli Scorpion ATR

Pirelli Scorpion ATR

W połowie maja na pustynnych piaskach w Tozeur odbyła się premiera najnowszego produktu firmy Pirelli. Opony Scorpion ATR będzie przeznaczony przede wszystkim do samochodów z napędem na cztery koła.

Pirelli Scorpion ATR

W nowym produkcie Pirelli połączono wysokie indeksy prędkości wraz z niskim poziomem emitowanego hałasu, co sprawia, że nowe ogumienie powinno spełnić oczekiwania nawet tych bardziej wymagających klientów. Opony Pirelli ATR zostały specjalnie przystosowane do samochodów typu SUV, gdzie pomagają przy zmniejszaniu zużycia paliwa oraz ułatwiają prowadzenie samochodu. Pirelli już od kilku lat sukcesywnie pracuje nad stworzeniem opony, która doskonale sprawdzi się zarówno w trudnym teraz oraz przy wysokich prędkościach.
 
Najnowsze technologie, których użyto przy produkcji nowej opony są efektem doświadczeń zdobytych podczas konstruowania opon dla samochodów biorących udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Nowe technologie są weryfikowane i ściśle testowane w ekstremalnych warunkach, tak aby poddać dokładnej analizie czynniki takie jak bieżnik oraz mieszanka opony. Firmie udało się stworzyć ogumienie na podstawie prawie idealnego projektu. Zastosowano w nim dwa stalowe pasy z bezstykowymi, podwójnymi pasami nylonowymi połączone z najnowszymi osiągnięciami firmy Pirelli w zakresie budowy karkasu zaowocowały stworzeniem bardzo wytrzymałej konstrukcji stopki oraz niższych ścian bocznych opony. Model Scorpion ATR charakteryzuje się także geometryczną rzeźbą bieżnika z szerokim pasem centralnym z wyraźnie zaznaczonymi blokami. Szerokie rowki zapewniają dobrą przyczepność na mokrej oraz piaszczystej nawierzchni. Ryzyko aquaplanningu zostało ograniczone do minimum dzięki dwóm rowkom podłużnym. Natomiast rowki na krawędziach opony odpowiadają za skuteczność hamowania i stabilność. To właśnie innowacyjna geometria bieżnika jest głównym czynnikiem mającym wpływ na zużycie paliwa, żywotność opony, zwiększanie trakcji, poprawienie hamowania, a także redukcję hałasu wewnątrz auta. Dodatkowym czynnikiem jest agresywny, a zarazem elegancki wygląd opon włoskiego producenta.

Skala rozmiarów została dobrana w taki sposób, że pozwoli ona na montaż w małych samochodach typu Suzuki Jimny, poprzez Jeepa Wranglera, skończywszy na Hummerze H2 oraz H3. Niestety za jakość i technologię trzeba słono zapłacić. Najtańsza opona o rozmiarze 15 cali kosztuje niecałe 500 zł, natomiast najdroższa o rozmiarze 24 kosztować będzie 2.839 złotych za sztukę.

Czytaj także:

Kalendarz Pirelli 2006  (2005-12-16)

Inwestycje Dębicy (2006-05-09)

Oszczędne opony Continental (2006-05-09)


Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport