mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Polo i Golf z LED-ami

Polo i Golf z LED-ami

Volkswagen wprowadził innowacyjne światła LED do jazdy w dzień w swoich dwóch modelach - Polo i Golf. Wśród zalet tego rozwiązania wymienić należy lepszą widoczność oraz dłuższą żywotność diod w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami.

Polo i Golf z LED-ami
Światło podczas jazdy w dzień emitowane jest przez diody LED wbudowane w główne reflektory. 15 diod ułożonych jest w łuk przebiegający od zewnątrz do środka auta. Kształt łuku charakterystyczny dla świateł Volkswagenów, jest teraz jeszcze wyraźniej widoczny.

W porównaniu z normalnymi światłami dziennymi technologia LED ma wiele zalet. Z jednej strony jest to wyjątkowo długi okres użytkowania diod, z drugiej strony jeszcze lepsza widoczność i widzialność w ruchu drogowym. Cechy te są szczególnie pożądane przez wszystkich uczestników ruchu jesienią i zimą.

Biksenonowe reflektory w połączeniu z diodowymi światłami do jazdy w dzień w Polo kosztują 2.650 zł, w Golfie dostępne są w cenie od 2.930 zł. Opcję tę można zamawiać także dla innych modeli: Golfa Varianta, Tourana, Sharana, Passata i Touarega. Dla Golfów GTI i GTD reflektory biksenonowe z światami LED do jazdy w dzień są elementami wyposażenia standardowego.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Cena podstawowa już od: 44 490 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 67 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Jetta zadebiutuje w Detroit

Volkswagen Jetta zadebiutuje w Detroit

Aktualności 2017-12-18

Odmłodzony Tiguan - oficjalnie

auto motor i sport 0000-00-00

Komentuj:

~mirka 2010-12-15

Redaktorze naczelny. Oprócz wymienionych zalet diod LED używanych przez światła dzienne zapomniał Redaktor napisać o tym że... Dioda LED pobiera kilkadziesiąt razy mniej prądu z układu elektrycznego auta w stosunku do żarówki żarnikowej. Akumulator auta ma więc stale przyzwoity poziom naładowania. A od tego poziomu naładowania między innymi zależy, czy powszechnie wchodzące w użycie systemy Start&Sop będą w autach działały dostatecznie często, oszczędzając paliwo i pieniądze kierowców. Auta nowego z systemem Start&Stop, które nie posiada świateł dziennych zbudowanych na diodach LED po prostu nie należy kupować. Nawet wtedy gdy sprzedaje go wydekoldowana po pępek panienka na wysokich obcasach, której przy pochyleniu w przód widać majtki. Decydenci VW to zrozumieli teraz. Bo ich inżynierowie wiedzę mają od dawna. Inni producenci np Koreańczycy, Japończycy i inni jeszcze nie zrozumieli. Skandal polega na tym, że proponuje się auta uzbrojone w diody LED razem z drogimi lampami biksenonowymi. Podczas gdy dotychczasowe żarówki żarnikowe w światłach głównych całkowicie by wystarczyły. To znacznie podraża koszt zakupu nowego auta i potem koszty serwisowania i napraw. Jak uczą w szkole, sprytni kapitaliści pojawili się już dawno temu. Już w Biblii.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Polscy klienci mogą już składać zamówienia na nowego Mercedesa CLS. Model, który zadebiutował pod koniec listopada na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles kosztuje od 350 500 zł.