mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Polo i Golf z LED-ami

Polo i Golf z LED-ami

Volkswagen wprowadził innowacyjne światła LED do jazdy w dzień w swoich dwóch modelach - Polo i Golf. Wśród zalet tego rozwiązania wymienić należy lepszą widoczność oraz dłuższą żywotność diod w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami.

Polo i Golf z LED-ami
Światło podczas jazdy w dzień emitowane jest przez diody LED wbudowane w główne reflektory. 15 diod ułożonych jest w łuk przebiegający od zewnątrz do środka auta. Kształt łuku charakterystyczny dla świateł Volkswagenów, jest teraz jeszcze wyraźniej widoczny.

W porównaniu z normalnymi światłami dziennymi technologia LED ma wiele zalet. Z jednej strony jest to wyjątkowo długi okres użytkowania diod, z drugiej strony jeszcze lepsza widoczność i widzialność w ruchu drogowym. Cechy te są szczególnie pożądane przez wszystkich uczestników ruchu jesienią i zimą.

Biksenonowe reflektory w połączeniu z diodowymi światłami do jazdy w dzień w Polo kosztują 2.650 zł, w Golfie dostępne są w cenie od 2.930 zł. Opcję tę można zamawiać także dla innych modeli: Golfa Varianta, Tourana, Sharana, Passata i Touarega. Dla Golfów GTI i GTD reflektory biksenonowe z światami LED do jazdy w dzień są elementami wyposażenia standardowego.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Cena podstawowa już od: 44 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~mirka 2010-12-15

Redaktorze naczelny. Oprócz wymienionych zalet diod LED używanych przez światła dzienne zapomniał Redaktor napisać o tym że... Dioda LED pobiera kilkadziesiąt razy mniej prądu z układu elektrycznego auta w stosunku do żarówki żarnikowej. Akumulator auta ma więc stale przyzwoity poziom naładowania. A od tego poziomu naładowania między innymi zależy, czy powszechnie wchodzące w użycie systemy Start&Sop będą w autach działały dostatecznie często, oszczędzając paliwo i pieniądze kierowców. Auta nowego z systemem Start&Stop, które nie posiada świateł dziennych zbudowanych na diodach LED po prostu nie należy kupować. Nawet wtedy gdy sprzedaje go wydekoldowana po pępek panienka na wysokich obcasach, której przy pochyleniu w przód widać majtki. Decydenci VW to zrozumieli teraz. Bo ich inżynierowie wiedzę mają od dawna. Inni producenci np Koreańczycy, Japończycy i inni jeszcze nie zrozumieli. Skandal polega na tym, że proponuje się auta uzbrojone w diody LED razem z drogimi lampami biksenonowymi. Podczas gdy dotychczasowe żarówki żarnikowe w światłach głównych całkowicie by wystarczyły. To znacznie podraża koszt zakupu nowego auta i potem koszty serwisowania i napraw. Jak uczą w szkole, sprytni kapitaliści pojawili się już dawno temu. Już w Biblii.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport