mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Potrójnie doładowany

Potrójnie doładowany

Przez ostatnią dekadę silniki wysokoprężne przeszły całkiem sukcesywną rewolucję. Spopularyzował się bezpośredni wtrysk paliwa z szyną Common-Rail, które wraz z turbodoładowaniem sprawiły, że diesle są teraz nie tylko oszczędne, ale także wydajne.

Potrójnie doładowany

Coraz częściej producenci stosują też podwójne doładowanie, jednak BMW planuje iść jeszcze dalej. Już niebawem w topowym SUVie X5 pojawi się silnik, który będzie potrójnie doładowany. Nowy silnik będzie najprawdopodobniej wyposażony w sześć cylindrów, a jego moc maksymalna wyniesie 350 koni mechanicznych.

Potrójne doładowane zapewni jednostce elastyczność przy niskim zakresie obrotów oraz dużą moc przy górnych wskazaniach obrotomierza. Poza tym nietypowa konstrukcja pozwoli skutecznie ograniczyć emisję CO2 bez konieczności pogarszania osiągów. BMW X5 Performance Diesel będzie wyposażony w technologię Start and Stop, która już zadebiutowała w autach niemieckiej marki. Samochód będzie też wyposażony w system odzyskiwania energii podczas hamowania.

Nowoczesny diesel trafi na dobry początek do Europy. Nowy silnik zadebiutuje w późniejszym czasie także w innych modelach bawarskiej marki.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW X5
BMW X5
Cena podstawowa już od: 253 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW X5 Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW silniki BMW diesel BMW X5

Podobne wiadomości:

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Aktualności 2017-01-10

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Komentuj:

aaa 2009-04-20

No dobra. Dla przykładu w 335d mała turbina pracuje wydajnie już od 1600, a duża kończy w okolicach 4500. Więc nie widać tu miejsca na kolejną, chyba że dadzą wielką "lochę" która zacznie pompować powyżej 3800 aby uzyskać większą moc na sam koniec. Może być ciekawie, choć kolektor wydechowy będzie wyglądał jak skręt kiszek ;))))

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Minibus Skody - to już 60 lat!
Minibus Skody - to już 60 lat!
Już w pierwszej połowie lat 50. XX wieku Skoda robiła pierwsze przymiarki do nowoczesnego pojazdu użytkowego. Jednobryłowa konstrukcja samonośna z silnikiem tuż za tylną osią miała być konkurencją dla Volkswagena T1.