mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Powietrzny szalik w kabriolecie

Powietrzny szalik w kabriolecie

Wystarczyło kilka ciepłych dni, a użytkownicy samochodów ze składanym dachem dumnie jeżdzą już po ulicach. Gdy pogoda się pogorszy, większość z nich musi dach z powrotem rozłożyć. Ale nie użytkownicy nowego Mercedesa Klasy E.

Powietrzny szalik w kabriolecie
Nowa generacja Mercedesa Klasy E Cabrio wprowadziła nową jakość jeśli chodzi o wyposażenie samochodów ze składanym dachem. Niemiecki producent opracował całkiem nowy system nazywany AIRCAP. W wielkim skrócie jego zadanie polega na zmniejszeniu turbulencji powietrza przy otwartym dachu do minimum, a przy okazji ma pozwolić na jeżdżenie z otwartym dachem nawet wtedy gdy aura nie sprzyja, a termometr pokazuje zaledwie kilkanaście stopni powyżej zera.

Pierwsze zamysły co do stworzenia systemu rozpraszającego powietrze rozpoczęły się już w 1989 roku, kiedy po raz pierwszy pojawił się Mercedes SL (R129) z pałąkiem przeciwkapotażowym oraz rozpraszaczem powietrza. W 2004 roku pojawił się system AIRSCARF, jednak to jeszcze nie było to.

Zadaniem systemu AIRCAP jest automatyczne zatrzymywanie przeciągu w samochodzie pry otwartym dachu. Dotyczy on nie tylko przedniego rzędu foteli, lecz także drugiego. System składa się z dwóch komponentów. Jeden to rozpraszacz wiatru, natomiast pomiędzy tylnymi fotelami znajduje się jeszcze dyfuzor, który redukuje ciśnienie zwrotne i zmienia kierunek powietrza. Działanie systemu może zostać zatrzymane przy pomocy przycisku. Nie jest konieczne montowanie jakichkolwiek elementów.

Rozpraszacz wiatru mimo że wygląda jak wysuwana listwa w rzeczywistości składa się z 211 komponentów wykonanych z 32 materiałów. Jego konstrukcja została zabezpieczona przez Daimlera 20 patentami. Rozpraszacz może działać w trzech różnych pozycjach: schowanej, w połowie otwartej lub w pełni otwartej. Drugi tryb pozwala by powietrze w niewielkim stopniu trafiało do otwartej kabiny.

By dopełnić komfort jaki oferują Mercedesy z otwieranym dachem system AIRSCAP dopełniany jest przez AIRSCARF. Ten drugi został zaprezentowany już parę lat temu. Składa się on z wentylatorów umieszczonych przy zagłówku przednich foteli. Pozwalają one na utrzymywanie wokół głowy kierowcy czy pasażera powietrznego szalu z ciepłego powietrza. Dzięki rozpraszaczom przy szybie przedniej i tylnemu dyfuzorowi powietrze wydmuchiwane z systemu AIRSCARF pozostaje nienaruszone, przez co nawet przy otwartym dachu temperatura w kabinie będzie zapewniała odpowiedni komfort.

Widać, że Mercedes był bardzo pewny swoich rozwiązań. W końcu prezentacja modelu Klasy E Cabrio miała miejsce w styczniu tego roku. System AIRCAP, jak zapewnia producent, działa nawet przy 160km/h.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~RENeu 2011-05-17

za dużo gawronów i gołębi z którymi nikt nic nie robi , a nawet wspiera się ptaki by ozdabiały karoserię aut tudzież tapicerki Cabrioletów, w naszym kraju na Cabrio nie można sobie pozwolić i to nie ze względów finansowych ;-) to nie USA PS Powodzenia przy czyszczeniu tapicerek i miękkich dachów

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport