mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Powietrzny szalik w kabriolecie

Powietrzny szalik w kabriolecie

Wystarczyło kilka ciepłych dni, a użytkownicy samochodów ze składanym dachem dumnie jeżdzą już po ulicach. Gdy pogoda się pogorszy, większość z nich musi dach z powrotem rozłożyć. Ale nie użytkownicy nowego Mercedesa Klasy E.

Powietrzny szalik w kabriolecie
Nowa generacja Mercedesa Klasy E Cabrio wprowadziła nową jakość jeśli chodzi o wyposażenie samochodów ze składanym dachem. Niemiecki producent opracował całkiem nowy system nazywany AIRCAP. W wielkim skrócie jego zadanie polega na zmniejszeniu turbulencji powietrza przy otwartym dachu do minimum, a przy okazji ma pozwolić na jeżdżenie z otwartym dachem nawet wtedy gdy aura nie sprzyja, a termometr pokazuje zaledwie kilkanaście stopni powyżej zera.

Pierwsze zamysły co do stworzenia systemu rozpraszającego powietrze rozpoczęły się już w 1989 roku, kiedy po raz pierwszy pojawił się Mercedes SL (R129) z pałąkiem przeciwkapotażowym oraz rozpraszaczem powietrza. W 2004 roku pojawił się system AIRSCARF, jednak to jeszcze nie było to.

Zadaniem systemu AIRCAP jest automatyczne zatrzymywanie przeciągu w samochodzie pry otwartym dachu. Dotyczy on nie tylko przedniego rzędu foteli, lecz także drugiego. System składa się z dwóch komponentów. Jeden to rozpraszacz wiatru, natomiast pomiędzy tylnymi fotelami znajduje się jeszcze dyfuzor, który redukuje ciśnienie zwrotne i zmienia kierunek powietrza. Działanie systemu może zostać zatrzymane przy pomocy przycisku. Nie jest konieczne montowanie jakichkolwiek elementów.

Rozpraszacz wiatru mimo że wygląda jak wysuwana listwa w rzeczywistości składa się z 211 komponentów wykonanych z 32 materiałów. Jego konstrukcja została zabezpieczona przez Daimlera 20 patentami. Rozpraszacz może działać w trzech różnych pozycjach: schowanej, w połowie otwartej lub w pełni otwartej. Drugi tryb pozwala by powietrze w niewielkim stopniu trafiało do otwartej kabiny.

By dopełnić komfort jaki oferują Mercedesy z otwieranym dachem system AIRSCAP dopełniany jest przez AIRSCARF. Ten drugi został zaprezentowany już parę lat temu. Składa się on z wentylatorów umieszczonych przy zagłówku przednich foteli. Pozwalają one na utrzymywanie wokół głowy kierowcy czy pasażera powietrznego szalu z ciepłego powietrza. Dzięki rozpraszaczom przy szybie przedniej i tylnemu dyfuzorowi powietrze wydmuchiwane z systemu AIRSCARF pozostaje nienaruszone, przez co nawet przy otwartym dachu temperatura w kabinie będzie zapewniała odpowiedni komfort.

Widać, że Mercedes był bardzo pewny swoich rozwiązań. W końcu prezentacja modelu Klasy E Cabrio miała miejsce w styczniu tego roku. System AIRCAP, jak zapewnia producent, działa nawet przy 160km/h.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 185 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Największy salon Mercedesa w Polsce otwarty!

Największy salon Mercedesa w Polsce otwarty!

Aktualności 2017-01-10

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Aktualności 2017-01-10

Komentuj:

~RENeu 2011-05-17

za dużo gawronów i gołębi z którymi nikt nic nie robi , a nawet wspiera się ptaki by ozdabiały karoserię aut tudzież tapicerki Cabrioletów, w naszym kraju na Cabrio nie można sobie pozwolić i to nie ze względów finansowych ;-) to nie USA PS Powodzenia przy czyszczeniu tapicerek i miękkich dachów

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Dartz Prombron Black Aligator – tuning po łotewsku
Podobno dobrego gustu nie można kupić nawet za największe pieniądze. Jednak całkiem spora suma pieniędzy pozwoli nam kupić coś totalnie bezgustownego. Oto najnowszy samochód od Dartz, który jest potwierdzeniem.