mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Pracują nad bardziej wydajnymi akumulatorami do e-aut

Pracują nad bardziej wydajnymi akumulatorami do e-aut

Bosch wraz z partnerami pracuje nad zwiększeniem wydajności akumulatorów, które mają być wykorzystywane w samochodach elektrycznych. Projekt o nazwie IntLiIon wspierany jest przez niemieckie ministerstwo edukacji i badań.

Pracują nad bardziej wydajnymi akumulatorami do e-aut
Dzięki wykorzystaniu inteligentnego sterowania pracą akumulatora znacząco zwiększyć ma się moc, bezpieczeństwo i żywotność pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Niemieckie ministerstwo edukacji i badań przeznaczyło do maja 2016 r. kwotę 2,5 mln euro na wsparcie projektu o nazwie IntLiIon (inteligentne koncepcje magistral danych dla akumulatorów litowo-jonowych w samochodach elektrycznych i hybrydowych).

Pojazdy elektryczne i hybrydowe są głównym elementem zrównoważonego rozwoju mobilności. Największą na dziś przeszkodą na drodze codziennego korzystania z samochodów elektrycznych są akumulatory, które nie oferują jeszcze optymalnej wydajności, bezpieczeństwa i trwałości.

Projekt IntLiIon ma na celu stworzenie inteligentnych technik transmisji danych dedykowanych akumulatorom litowo-jonowym. Jego częścią jest badanie innowacyjnych systemów komunikacyjnych zwiększających efektywność sterowania i nadzoru każdego z ogniw akumulatora, których liczba może dochodzić do 100. Innowacyjna metoda, w której wykorzystuje się obwód elektryczny akumulatora do transmisji danych, stanowi fundament technologiczny projektu. "Power Line Communication" ma umożliwić w przyszłości przesyłanie ważnych informacji do centralnego sterownika. Pozwoli to uniknąć dodatkowego, kosztownego okablowania do przesyłu danych, jakie dotychczas było stosowane we wszystkich systemach akumulatorowych.

Ponadto możliwe będzie optymalne wykorzystanie potencjału energetycznego akumulatora. Jeżeli któreś z ogniw akumulatora litowo-jonowego nie będzie pracowało z najwyższą efektywnością, będzie można wymienić to ogniwo na nowe, bez konieczności wymiany całego akumulatora. Taka procedura chroni zasoby, obniża koszty i toruje drogę zrównoważonemu rozwojowi mobilności.

Nad projektem pracują firmy Robert Bosch GmbH, jako koordynator projektu, oraz Pro Design Electronic GmbH, a także szkoła wyższa w Hanowerze oraz Instytut technologii w Hanowerze (KIT). Całkowity budżet projektu wynosi 4,3 mln euro.

Podobne wiadomości:

W pogoni za wydajnością

W pogoni za wydajnością

Ciężarówki i Autobusy 2017-01-27

Takich autobusów nie ma nigdzie na świecie:...

auto motor i sport 0000-00-00

Pierwsze dwa autobusy elektryczne ruszyły na swoje trasy. Ich ładowanie odbywa się...bezprzewodowo.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Citroen C3 Aircross Citroen C3 Aircross