mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Reflektorów do wyboru w nowym Audi A6

Reflektorów do wyboru w nowym Audi A6

Najnowszym efektem współpracy marek Audi i Hella jest prezentowana właśnie innowacyjna technika oświetleniowa w nowym modelu A6.

Reflektorów do wyboru w nowym Audi A6
Nabywca Audi A6 ma do wyboru cztery rodzaje reflektorów głównych: obok standardowego wariantu halogenowego może wybierać wśród trzech opcji: dwóch ksenonowych (ze światłami statycznymi lub aktywnie skrętnymi, sterowanymi za pomocą kamer) oraz w pełni diodowej LED jako wersji topowej.

W tej ostatniej za odpowiedni dla każdej sytuacji drogowej rozkład  światła na szosie odpowiadają 64 wysokowydajne diody w każdej z lamp. Dzięki zintegrowanej funkcji AFS kierowca zawsze ma do dyspozycji najlepsze możliwe oświetlenie przedpola. Zasięg i rozkład światła dopasowują się poprzez do- lub odłączanie poszczególnych, wybranych diod, do warunków pogodowych, drogowych i prędkości jazdy.
Na przykład światła przewidziane na złą pogodę (zastępują dotychczasowe światła przeciwmgielne) w dużym stopniu ograniczają zjawisko "białej ściany" (samooślepiania przez rozproszenie światła w górę w kroplach deszczu, drobinach mgły lub śnieżynkach).


Zintegrowana funkcja dynamicznej regulacji zasięgu strumienia światła ogromnie podnosi komfort prowadzenia samochodu, ale i bezpieczeństwo. Aktywny system poziomowania, unoszący lub obniżający moduły świetlne w reflektorach, w czasie rzeczywistym reaguje na wszelkie zmiany pozycji nadwozia samochodu wobec podłoża – jak np. podczas ostrego przyspieszania i hamowania. Strumień światła pozostaje w każdej chwili tej samej długości, przez co kierowca Audi A6 ma przed sobą zawsze równie dobrze oświetloną drogę, a jadący z przeciwka nie są oślepiani.

W kwestii lamp ksenonowych do wyboru są klasyczne już dziś lampy statyczne oraz ich wersja z adaptacyjnym strumieniem światła i płynną regulacją jego zasięgu.

W tym drugim przypadku kamera ukryta za przednią szybą auta rozpoznaje inne pojazdy pojawiające się na drodze przed A6: wyjeżdżające z bocznych dróg lub nadjeżdżające z przeciwka. Bazując na tych zewnętrznych parametrach stworzony przez Hellę system elektronicznej kontroli oświetlenia dostosowuje miejsce występowania granicy światła i cienia, wytwarzanej przez własne lampy, w taki sposób, by nigdy nie oślepiać innych użytkowników drogi, a zawsze zapewnić własnemu kierowcy największy możliwy zasięg oświetlenia. Jeśli droga jest pusta, system automatycznie włącza tryb dalekosiężny reflektorów głównych.

Dodatkowym źródłem podniesienia bezpieczeństwa jazdy są funkcje AFS (adaptacyjne oświetlenie). System kontroluje rozkład strumienia światła w oparciu o dane z czujników deszczu i zmierzchu oraz z systemu nawigacji satelitarnej GPS. Dzięki tak głębokiej integracji różnych systemów światło wytwarzane przez lampy główne sterowane jest w wyprzedzeniem – np. światło w trybie oświetlenia skrzyżowań aktywowane jest zanim jeszcze samochód wjedzie na "krzyżówkę".

Podobne wiadomości:

Nowe światła w Audi

Nowe światła w Audi

Technika 2015-07-29

Ford stworzył reflektory chroniące pieszych

Ford stworzył reflektory chroniące pieszych

Technika 2015-07-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport