mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Reflektory oświetlające zakręty

Reflektory oświetlające zakręty

Wynalazek DaimlerChrysler i Hella

Dzięki nowoczesnym światłom dostosowującym się do krzywizny zakrętu Mercedes-Benz chce zwiększyć bezpieczeństwo podczas nocnych podróży. Opracowana wspólnie z firmą Hella technika sprawdza się póki co w pojazdach doświadczalnych.

Światła dopasowują się do krzywizny zakrętu, podążając za ruchem kierownicy wykonywanym przez kierowcę błyskawicznie odchylają się w kierunku zakrętu. Dzięki temu oświetlenie toru jazdy poprawia się do 90% i tak np. wjeżdżając na światłach mijania w zakręt o promieniu 190m normalnie mamy oświetlony obszar ok. 30m, przy zastosowaniu techniki Mercedesa obszar ten wydłuża się o dodatkowe 25m. Ponieważ rozprowadzanie światła dostosowuje się do każdorazowej zmiany kąta ustawienia kierownicy, kierowca odpowiednio wcześniej widzi przebieg zakrętu i może do niego dostosować swój styl jazdy.

Światła aktywnie dopasowujące się do krzywizny toru jazdy bazują na reflektorach biksenonowych z Mercedesa Klasy E i funkcjonują zarówno przy światłach mijania jak i przy światłach drogowych. Reflektory odchylane są poprzez silnik elektryczny, który jest sterowany za pomocą mikrokomputera gromadzącego informacje o ustawieniu kierownicy oraz prędkości pojazdu.

Reflektory dopasowujące się do zakrętu mają być początkiem nowej ery w rozwoju oświetlenia pojazdów, które z racji bezpieczeństwa powinno aktywnie dostrajać się do aktualnej sytuacji.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport