mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Reflektory oświetlające zakręty

Reflektory oświetlające zakręty

Wynalazek DaimlerChrysler i Hella

Dzięki nowoczesnym światłom dostosowującym się do krzywizny zakrętu Mercedes-Benz chce zwiększyć bezpieczeństwo podczas nocnych podróży. Opracowana wspólnie z firmą Hella technika sprawdza się póki co w pojazdach doświadczalnych.

Światła dopasowują się do krzywizny zakrętu, podążając za ruchem kierownicy wykonywanym przez kierowcę błyskawicznie odchylają się w kierunku zakrętu. Dzięki temu oświetlenie toru jazdy poprawia się do 90% i tak np. wjeżdżając na światłach mijania w zakręt o promieniu 190m normalnie mamy oświetlony obszar ok. 30m, przy zastosowaniu techniki Mercedesa obszar ten wydłuża się o dodatkowe 25m. Ponieważ rozprowadzanie światła dostosowuje się do każdorazowej zmiany kąta ustawienia kierownicy, kierowca odpowiednio wcześniej widzi przebieg zakrętu i może do niego dostosować swój styl jazdy.

Światła aktywnie dopasowujące się do krzywizny toru jazdy bazują na reflektorach biksenonowych z Mercedesa Klasy E i funkcjonują zarówno przy światłach mijania jak i przy światłach drogowych. Reflektory odchylane są poprzez silnik elektryczny, który jest sterowany za pomocą mikrokomputera gromadzącego informacje o ustawieniu kierownicy oraz prędkości pojazdu.

Reflektory dopasowujące się do zakrętu mają być początkiem nowej ery w rozwoju oświetlenia pojazdów, które z racji bezpieczeństwa powinno aktywnie dostrajać się do aktualnej sytuacji.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Koncern FCA mieszał przy spalinach?
Koncern FCA mieszał przy spalinach?
Afera "Dieselgate" zatacza coraz szersze kręgi. Pod koniec zeszłego tygodnia amerykańska agencja ds. ochrony środowiska oskarżyła koncern FCA o wykorzystywanie podobnych rozwiązań jak Volkswagen. Sprawa może dotyczyć nawet 100 tys. samochodów sprzedawanych na terenie USA.