mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Rewolucyjny Twin-Air w Genewie

Rewolucyjny Twin-Air w Genewie

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie będzie miała miejsce prapremiera nowej rodziny dwucylindrowych silników zwanej TWIN-AIR.

Rewolucyjny Twin-Air w Genewie
Nowy silnik o pojemności 900 cm3 dysponuje rewolucyjnym systemem Multiair. Ponadto poprzez zastosowanie koncepcji downsizingu, nowa rodzina silników, dysponujących mocą od 65 do 105 KM, emituje o 30% mniej CO2 niż inne silniki o takich samych osiągach.

W porównaniu do czterocylindrowego silnika o identycznych osiągach i średniej pojemności, nowy silnik jest znacznie krótszy (-23%) i lżejszy (-10%), otwierając tym samym drogę do dalszych, ciekawych ulepszeń, jak np. zasilanie metanem lub technologia hybrydowa.

Niewielki rozmiar silnika TWIN-AIR oraz urządzenie zastosowane między silnikiem, a skrzynią biegów, służące do magazynowania i oddawania energii, którą normalnie wytraca się podczas hamowania, sprawiają, że silnik ten bez problemu nadaje się do zestawienia z silnikiem elektrycznym.

Ponadto nowy silnik TWIN-AIR w najwyższym stopniu jest wyrazem zastosowania koncepcji downsizing, czyli miniaturyzacji: połączenie silnika małolitrażowego z najnowszej generacji turbosprężarką zapewnia porównywalne lub nawet lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji niż większe silniki.

Co więcej: turbodoładowanie znacznie zwiększa maksymalny moment obrotowy, sprawiając, że jest on osiągalny przy bardzo niskich obrotach, w wyniku czego, w porównaniu do silników z tradycyjnym układem ssącym, silnik ten oferuje większą elastyczność i bezkonkurencyjną szybkość reakcji.

Jednostka już niebawem zadebiutuje pod maską Fiata 500.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Fiat
Tematy w artykule: Fiat silnik MultiAir TwinAir

Podobne wiadomości:

Fiat Tipo S-Design już w polskich salonach

Fiat Tipo S-Design już w polskich salonach

Aktualności 2017-08-30

Maluch Toma Hanksa jest już gotowy

Maluch Toma Hanksa jest już gotowy

Aktualności 2017-07-13

Komentuj:

~gif 2010-02-28

Ten silnik ma pojemność 900 cm3 a nie 1200

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic