mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Rewolucyjny reflektor w Audi

Rewolucyjny reflektor w Audi

Specjalista od oświetlenia i elektroniki - firma Hella - po raz kolejny przesuwa granice, poszerzając swe technologiczne możliwości. Nowy, superreflektor w Audi A8 to najwyższa zdobycz techniki.

Rewolucyjny reflektor w Audi
Hella rozpoczyna nowy rok z „wielkim hukiem” – dzięki innowacyjnym superreflektorom. W najnowszym modelu Audi A8 ten dostawca samochodowych części i akcesoriów właśnie dostarczył imponujący dowód swych najwyższych kompetencji w dziedzinie oświetlenia.

Specjalista od oświetlenia i elektroniki - firma Hella - po raz kolejny przesuwa granice, poszerzając swe technologiczne możliwości. Nowy, superreflektor w Audi A8 to najwyższa zdobycz techniki.

Jedną z najbardziej wyjątkowych cech nowego Audi A8 jest opcjonalny system reflektorów głównych diodowych LED. Światła mijania wytwarza 10 projektorowych soczewek ustawionych w wijącą się wstęgę. Nadają one samochodowi niezwykłego wyglądu – zarówno w dzień, jak i w nocy. Także światła dzienne emanują wyjątkowo silną dynamiką. Po raz pierwszy projektanci i konstruktorzy Helli i Audi połączyli światła dzienne z kierunkowskazami i światłami pozycyjnymi. Dzięki systemowi optycznemu stworzonemu specjalnie dla tej lampy, to konstrukcja łącząca w sobie te trzy funkcje jest cieńsze niż kiedykolwiek.

Kolejną wyjątkową cechą nowego auta jest osiągnięcie pełnej funkcjonalności AFS (Adaptive Frontlight System, system adaptacyjnego oświetlenia czołowego) za pomocą diod LED – po raz pierwszy na świecie. Diody te pozwalają na aktywowanie różnych funkcji oświetleniowych w zależności od sytuacji drogowej. Można więc włączać światła na złe warunki pogodowe (redukuje olśnienia i odbłyski we mgle lub silnym deszczu, rzucając szerszy i niższy strumień światła) lub światła autostradowe, czy też strumienie światła zakrętowy lub miejski na drodze włączania lub wyłączania poszczególnych diod.

Znakomitym rozwiązaniem jest też tzw. tryb podróżny. Jeśli wybieramy się w podróż do kraju o ruchu drogowym przeciwnym do naszego, nie trzeba już zaklejać fragmentów lampy – wystarczy ustawić w komputerze „tryb lewostronny”. Odpowiedni wzór oświetleniowy włączy się automatycznie – oczywiście, na drodze selektywnego włączania i wyłączania pojedynczych diod LED w lampach głównych.

Ale techniczne zaawansowanie dostawcy motoryzacyjnego z Lippstadt ukazują też inne elementy wyposażenia nowego Audi, jak choćby seryjny system ksenonowy, który w A8 można doposażyć w system adaptacyjny regulujący zasięg oświetlenia, a tym samym podnoszący poziom bezpieczeństwa. Pojazdy przemieszczające się przed nami wykrywa zintegrowana kamera czołowa, a skonstruowany specjalnie w tym celu przez Hellę system elektroniczny sterujący oświetleniem automatycznie dostosowuje zasięg lamp głównych do sytuacji – kierując takim autem, zawsze mamy więc do dyspozycji oświetlenie drogi o największym możliwym w każdej chwili zasięgu. Funkcja ta znajduje także zastosowanie na górzystych drogach.

Poza zmiennym zasięgiem, system adaptacyjnego oświetlenia przedniego AFS obejmuje też inne funkcje w oparciu o połączone dane z czujników zmierzchu i deszczu oraz o namiar z systemu nawigacyjnego GPS (nowa możliwość) – samochód jest w stanie wykryć z wyprzedzeniem sytuację drogową i odpowiednio ustawić strumień wytwarzanego przez swe lampy główne światła. W ten sposób światła dostosowują się zarówno do pogody, jak do np. skrzyżowań przed wjazdem na nie czy (oświetlenie miejskie) przed wjazdem do miejscowości lub (autostradowe) w chwili włączania się do ruchu na trasie tego typu.

Również w kabinie nowego modelu Audi spotykają się najnowocześniejszy design i inteligentne technologie – dzięki diodom LED. Funkcja oświetlenia wnętrza realizowana jest poprzez dwa wyjątkowo wyrafinowane elementy optyczne: płaski, uformowany w podkowę światłowód na środku podsufitki oświetla kabinę we współpracy z podłużnymi światłowodami biegnącymi wokół podsufitki. Wytwarzane przez nie białe światło nie tylko oświetla wnętrze, ale także współtworzy przyjazną atmosferę domu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 376 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Hella LED Audi A8

Podobne wiadomości:

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Wydanie specjalne

Wydanie specjalne "auto motor i sport": Audi...

Aktualności 2016-12-16

Komentuj:

~w 2010-03-05

przekombinowane. ciekawe ile kosztuje taka lampa. pewnie tyle ile auto sredniej klasy.

~w 2010-03-05

przekombinowane. ciekawe ile kosztuje taka lampa. pewnie tyle ile auto sredniej klasy.

~rex 2010-02-18

bardzo fajny bajer... ale ta współpraca z gps to juz chyba przegięcie :D

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.