mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Samochód przyszłości

Samochód przyszłości

Porsche Engineering Group tworzy koncepcję innowacyjnego pojazdu

Samochód przyszłości

Europejscy członkowie konsorcjum ULSAB-AVC (Ultra Light Steel Auto Body – Advanced Vehicle Concept) przedstawili dwie koncepcje studyjne pojazdów znacznie bezpieczniejszych, oszczędniejszych i bardziej przyjaznych dla środowiska niż aktualnie produkowane samochody. Porsche Engineering Group - przedsiębiorstwo należące do producenta samochodów sportowych ze Stuttgartu, zajmujące się opracowywaniem różnego typu projektów – stworzyło koncepcję pojazdu opartego o nowe materiały stalowe wysokiej wytrzymałości.

Istnieją, na razie tylko w wersji wirtualnej, dwa warianty auta: kompaktowa trzydrzwiowa dla Europy oraz sedan klasy średniej dla Ameryki.

Ze względu na międzynarodowe znaczenie projektu ULSAB-AVC, jako wartości odniesienia wybrane zostały najbardziej wymagające kryteria w zakresie zachowania się pojazdu przy zderzeniu, zużycia paliwa i emisji substancji szkodliwych.

Z przyczyn ekonomicznych oba pojazdy, mimo różnic w wielkości i ciężarze, oparte są na tej samej platformie i mają identyczną część przednią.

Oba charakteryzują się nowoczesnym projektem ogólnym, w którym urzeczywistniono wiele nowych idei i futurystycznych wizji. Skonstruowano między innymi całkiem nową strukturę surowej karoserii, w której siedzenia stanowią integralną jej część, co poprawiło sztywność kabiny pasażerskiej. Przednia część pojazdu składa się z jednego modułu, na którego ramie pomocniczej umieszczona jest znaczna część elementów mocowanych dotychczas w komorze silnika, takich jak zawieszenie kół, układ przeniesienia mocy i chłodnica. Projekt przewiduje zastosowanie do tego pojazdu kompaktowych, niezwykle efektywnych 3-cylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych.

W celu osiągnięcia optymalnego rozdziału ciężaru między przednią i tylną osią, a ty samym lepszego zachowania się pojazdu na drodze, przednie koła zostały przesunięte daleko do przodu, a przekładnia umieszczona przed silnikiem.

Dzięki najnowocześniejszym, kompleksowym technikom symulacyjnym można było zrealizować kompletną koncepcję pojazdu mogącą stanowić wstępny projekt dla konstrukcji przyszłych modeli samochodów..

Nowoczesna stylistyka oraz zastosowanie stali nowej generacji sprawiają, że powstała koncepcja nadwozia gotowa do wielkoseryjnej produkcji. Koszt wytworzenia takiego auta jest, według wstępnej analizy, porównywalny w kosztami produkcji współczesnych samochodów osobowych.

Samochody takie mogą wyznaczać nowe standardy codziennej eksploatacji. Dzięki inteligentnej, lekkiej konstrukcji, której realizacja stała się możliwa dopiero teraz z uwagi na rewolucyjne właściwości nowoczesnej stali, ich użytkownicy będą mogli cieszyć się niewielkim zużyciem paliwa i emisją substancji szkodliwych na poziomie znacznie niższym od wartości określanych nawet przez ostre normy i przepisy. Jednocześnie wszystkie analizy wskazują, że parametry techniczne tych pojazdów powinny pozwolić na uzyskanie najwyższej noty w teście zderzeniowym Euro-NCAP.

Komentuj:

~wefgw 2009-03-14

faegfcsaaaaaaaaaaaaaasssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

~ALE 2007-11-22

Myślałem że będzie zaczarowany

~sdrr 2007-11-14

masakra

~Mati 2006-12-29

Samochód BOMBA!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport