mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Samochód w "solarium"

Samochód w "solarium"

Jednym z wymogów przy testowaniu jakości komponentów nowych samochodów, jest sprawdzenie, jak zachowują się zwłaszcza te części, które są wystawione na działanie ekstremalnych warunków klimatycznych (wilgotność, temperatura, ozon, promieniowanie UV, itp.).

Samochód w

Koncern VW testuje swoje samochody i ich poszczególne części w trudnym klimacie pustynnym. Właśnie w takich warunkach najlepiej można zbadać trwałość koloru, skłonność do odkształceń i odporność użytych materiałów.

W naturalnym środowisku, tego typu procesy trwałyby rok lub dwa. Z tych powodów stworzono specjalne komory, których celem jest wystawianie samochodu lub jego poszczególnych komponentów na skoncentrowane oddziaływanie warunków klimatycznych (promieniowania UV, wilgotności, wysokiej i niskiej temperatury). Komory te mają za zadanie stymulowanie naturalnego klimatu, łącznie ze zmianą pory dnia (dzień i noc), jednak cały proces zajmuje zaledwie 25 dni. W Kalahari czy Arizonie takie testowanie zajęłoby rok, w Egipcie – 2 lata, w rejonie Morza Śródziemnego – 3, a w Czechach – 4 lata.

Pierwsza symulacyjna komora słoneczna została uruchomiona przez Skodę Auto w 1996 roku, a modelem poddanym wtedy tym wyjątkowym testom, była pierwsza Octavia. Od tamtego momentu nastąpił błyskawiczny postęp, jeśli chodzi o osiągnięcia w zakresie testów technologicznych. Zaostrzyły się także wymogi bezpieczeństwa, wzrosły też oczekiwania co do wytrzymałości produkowanych pojazdów. W porównaniu do starszej komory, nową wyposażono w większą liczbę urządzeń emitujących promieniowanie (z 12 do 28), co przekłada się na możliwość wystawienia samochodu na oddziaływanie wszystkich czynników z każdej strony auta.

Pierwszym samochodem przeznaczonym do testowania w nowej komorze słonecznej trzeciej generacji była Skoda Yeti. Najnowsza komora pod względem technicznym jest najnowocześniejszym urządzeniem tego typu, nie tylko spośród wszystkich dostępnych w koncernie VW, ale i na całym świecie.


Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport