mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Silnik OM 654 - szczegóły techniczne

Silnik OM 654 - szczegóły techniczne

Mercedes podzielił się specyfikacją techniczną prawdopodobnie najchętniej wybieranej odmiany nowej Klasy E. Dlaczego prawdopodobnie? Czterocylindrowe jednostki Diesla są najbardziej popularne w tym segmencie i w ciemno stawiamy, że z odmianą 220d będzie podobnie, mimo że auto dopiero pojawiło się w salonach.

Silnik OM 654 - szczegóły techniczne

Nowy Mercedes Klasy E W213 jest już dostępny w polskich salonach. Na razie oferowany jest w trzech wersjach silnikowych: E200, E220d oraz E350d. Pod maską słabszego diesla pracuje jednostka nowej generacji OM 654.

To pierwszy w historii marki ze Stuttgartu czterocylindrowy motor wykonany z aluminium. Dzięki mniejszej masie (168 kg zamiast 202 kg) i lepszemu magazynowaniu ciepła, jednostka zużywa 13 proc. mniej paliwa niż poprzedni 2,1-litrowy silnik. Oprócz tego motor pracuje ciszej i generuje mniejsze wibracje. Zastosowano w nim wtryski common rail czwartej generacji ze stalowymi tłokami oraz powłoką Nanoslide na cylindrach.

Odmiana 220d jest mocniejsza od poprzednika, teraz ma 192 KM (przy 3800 obr/min) i 400 Nm momentu obrotowego (dostępny przy 1600-2800 obr/min). Moc przekazywana jest przez 9-biegową skrzynię. Nowa Klasa E z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w czasie 7,3 s i maksymalnie rozpędza się do 240 km/h. Przy tym ma średnio zużywać jedynie 4,7 l/100 km. 

Silniki serii OM 654 będą w przyszłości napędzały nowe modele Mercedesa. Pojawią się warianty różniące się mocą, a także z napędami na przód i 4Matic.

Marka ze Stuttgartu podała, że nowy silnik został skonstruowany w oparciu o nowe europejskie normy emisji spalin RDE, które mają pojawić się już niedługo. W jednostce pojawił się ulepszony system recyrkulacji spalin EGR. Spaliny z turbosprężarki trafiają do modułu zawierającego AdBlue, następnie mieszanka najkrótszą możliwą drogą trafia do filtra DPF, a później do katalizatora SCR, który redukuje liczbę wydzielanych tlenków azotu. Jaki jest efekt tej skomplikowanej konstrukcji? E220d wydziela niewiele ponad 100 g CO2 na km.

Najważniejsze fakty silnika OM 654:

  • pierwsza w historii marki aluminiowa konstrukcja silnika Diesla
  • powłoka Nanoslide na cylindrach
  • czwarta generacja wtrysku common rail
  • mniejsza o 17% masa jednostki w porównaniu do poprzednika
  • cichsza praca i mniejsze wibracje 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 184 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~w 2016-03-01

klamstwa, klamstwa. poziom CO2 jest wprost proporcjonalny do spalonego paliwa, wiec zadne cuda nie sa w stanie go zmnjejszyc. jesli chodzi o tlenki i sadze, to oczywiscie wspomniane systemy maja tutaj wplyw.

~hahahahaha 2016-02-20

"Spaliny z turbosprężarki trafiają do modułu zawierającego AdBlue"nWTF? Moduł zawierający AdBlue? Znaczy do zbiornika z AdBlue chcecie te spaliny pchać? Powiedzcie to w Stuttgarcie bo oni tam w Mercedesie pewnie jeszcze tego nie wiedzą.....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport