mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Silnik OM 654 - szczegóły techniczne

Silnik OM 654 - szczegóły techniczne

Mercedes podzielił się specyfikacją techniczną prawdopodobnie najchętniej wybieranej odmiany nowej Klasy E. Dlaczego prawdopodobnie? Czterocylindrowe jednostki Diesla są najbardziej popularne w tym segmencie i w ciemno stawiamy, że z odmianą 220d będzie podobnie, mimo że auto dopiero pojawiło się w salonach.

Silnik OM 654 - szczegóły techniczne

Nowy Mercedes Klasy E W213 jest już dostępny w polskich salonach. Na razie oferowany jest w trzech wersjach silnikowych: E200, E220d oraz E350d. Pod maską słabszego diesla pracuje jednostka nowej generacji OM 654.

To pierwszy w historii marki ze Stuttgartu czterocylindrowy motor wykonany z aluminium. Dzięki mniejszej masie (168 kg zamiast 202 kg) i lepszemu magazynowaniu ciepła, jednostka zużywa 13 proc. mniej paliwa niż poprzedni 2,1-litrowy silnik. Oprócz tego motor pracuje ciszej i generuje mniejsze wibracje. Zastosowano w nim wtryski common rail czwartej generacji ze stalowymi tłokami oraz powłoką Nanoslide na cylindrach.

Odmiana 220d jest mocniejsza od poprzednika, teraz ma 192 KM (przy 3800 obr/min) i 400 Nm momentu obrotowego (dostępny przy 1600-2800 obr/min). Moc przekazywana jest przez 9-biegową skrzynię. Nowa Klasa E z tą jednostką przyspiesza do 100 km/h w czasie 7,3 s i maksymalnie rozpędza się do 240 km/h. Przy tym ma średnio zużywać jedynie 4,7 l/100 km. 

Silniki serii OM 654 będą w przyszłości napędzały nowe modele Mercedesa. Pojawią się warianty różniące się mocą, a także z napędami na przód i 4Matic.

Marka ze Stuttgartu podała, że nowy silnik został skonstruowany w oparciu o nowe europejskie normy emisji spalin RDE, które mają pojawić się już niedługo. W jednostce pojawił się ulepszony system recyrkulacji spalin EGR. Spaliny z turbosprężarki trafiają do modułu zawierającego AdBlue, następnie mieszanka najkrótszą możliwą drogą trafia do filtra DPF, a później do katalizatora SCR, który redukuje liczbę wydzielanych tlenków azotu. Jaki jest efekt tej skomplikowanej konstrukcji? E220d wydziela niewiele ponad 100 g CO2 na km.

Najważniejsze fakty silnika OM 654:

  • pierwsza w historii marki aluminiowa konstrukcja silnika Diesla
  • powłoka Nanoslide na cylindrach
  • czwarta generacja wtrysku common rail
  • mniejsza o 17% masa jednostki w porównaniu do poprzednika
  • cichsza praca i mniejsze wibracje 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa E
Mercedes Klasa E
Cena podstawowa już od: 185 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Największy salon Mercedesa w Polsce otwarty!

Największy salon Mercedesa w Polsce otwarty!

Aktualności 2017-01-10

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Mercedes sprzedał więcej aut niż BMW!

Aktualności 2017-01-10

Komentuj:

~w 2016-03-01

klamstwa, klamstwa. poziom CO2 jest wprost proporcjonalny do spalonego paliwa, wiec zadne cuda nie sa w stanie go zmnjejszyc. jesli chodzi o tlenki i sadze, to oczywiscie wspomniane systemy maja tutaj wplyw.

~hahahahaha 2016-02-20

"Spaliny z turbosprężarki trafiają do modułu zawierającego AdBlue"nWTF? Moduł zawierający AdBlue? Znaczy do zbiornika z AdBlue chcecie te spaliny pchać? Powiedzcie to w Stuttgarcie bo oni tam w Mercedesie pewnie jeszcze tego nie wiedzą.....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mocna końcówka roku dla Skody
Mocna końcówka roku dla Skody
Listopad był kolejnym, bardzo dobrym miesiącem dla Skody na polskim rynku. Czeska marka poprawiła  wynik aż o 30,2% od tego w analogicznym okresie w roku poprzednim oraz 15,8% lepszy od wyniku z poprzedzającego października.