mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Silnik Scuderi - przyszłość motoryzacji?

Silnik Scuderi - przyszłość motoryzacji?

Przez ostatnich kilka lat producenci poszukują kolejnych sposobów na to, by uczynić silniki jeszcze bardziej wydajnymi i coraz mniej szkodzącymi środowisku. Firma Scuderi pracuje nad projektem, który może odmienić na zawsze oblicze jednostek spalinowych.

Silnik Scuderi - przyszłość motoryzacji?


Inżynierowie pracujący dla firmy Scuderi rozwijają od kilku lat projekt silnika, który został nazwany tak samo jak przedsiębiorstwo. Jest to jednostka spalinowa, która dość diametralnie różni się w paru kwestiach od silników stosowanych w obecnie dostępnych samochodach. Cały szkopuł tkwi w rozdzieleniu pracy suwów w silniku spalinowym, czterosuwowym.

Tradycyjnie wszystkie cztery suwy (ssania, sprężania, rozprężania, wydechu) odbywają się we wszystkich cylindrach. Rozwiązanie forsowane przez Scuderi w uproszczeniu wykorzystuje jedną połowę cylindrów do ssania i sprężania, natomiast dwa pozostałe suwy pracują przy rozprężaniu i wydechu.

Twórcy silnika twierdzą, że ich konstrukcja rozwiązuje problemy z kwestiami wydajności cieplnej, a także objętościowej. Wszystko przez to, że mieszanka jest zapalana później niż w tradycyjnym silniku Otto. Udało się to dzięki wytworzeniu wysokiego ciśnienia w kanale przelotowym między cylindrem który spręża, a tym który pracuje. Dodatkowo mieszanka paliwowo-powietrzna jest mocno zawirowana. Taki stan rzeczy powoduje też, że niezależne cylindry osiągają odmienne stopnie sprężania. Pierwsza para spręża podobnie jak konwencjonalne silniki benzynowe, natomiast w drugiej sprężanie może wynosić nawet 100:1. Zawory utrzymują się w pozycji otwartej maksymalnie długo co polepsza wydajność spalania. Sterowane są za pomocą napędu pneumatycznego i posiadają system zmiennego wzniosu i czasu otwarcia. Powietrze, które je napędza pochodzi z silnika. Ich działanie zastępuje przepustnicę w chwilach gdy silnik nie jest obciążony.

Jednostka opracowana przez Scuderi została wzbogacona o turbodoładowanie, które ma jeszcze bardziej poprawić osiągi. Użyto sprężarki o ciśnieniu ładowania wynoszącym 3,2 bara. Co ciekawe zastosowanie jej pozwoliło jeszcze dodatkowo zmniejszyć gabaryty silnika. To wszystko dlatego, że suw sprężania może się teraz odbywać w cylindrze o mniejszej przestrzeni. W efekcie silnik zmniejszył się o jedną trzecią.

Prace i badania nadal trwają, ale pierwsze wyniki są bardzo obiecujące. Jednostkę włożono pod maskę nowego Nissana Sentra. Według nieoficjalnych doniesień wersja turbodoładowana jest w stanie wygenerować z jednego litra pojemności aż 135KM dostępnych przy 6.000 obr./min. Przy okazji w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym, emisja NOx zmniejszy się aż o 80 procent.

Tematy w artykule: silnik silnik Scuderi

Podobne wiadomości:

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku

Aktualności 2016-10-13

Co wybrać - diesel czy benzyna?

Co wybrać - diesel czy benzyna?

Zakup i sprzedaż samochodu 2016-09-06

Komentuj:

~xXx 2011-05-13

Ciekawe jak będzie z trwałością takiego silnika...

aaa 2011-05-13

Jak by nie liczyć (sumarycznie) mamy tu aż ... 6 suwów :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport