mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Silnik przyszłości od Volkswagena

Silnik przyszłości od Volkswagena

Na wiedeńskim międzynarodowym sympozjum o tematyce motoryzacyjnej, przedstawiciele Volkswagena mówili o autach przyszłości. Czego możemy się spodziewać? Między innymi 1-litrowego silnika o mocy prawie 300KM!

Silnik przyszłości od Volkswagena
Volkswagen pokazał, jakie możliwości tkwią jeszcze w silnikach spalinowych. 3-cylindrowy motor 1,0 w Skodzie Citigo ma 60 lub 75 koni mechanicznych mocy maksymalnej. Jest to rozsądny wybór, gdy idzie o trwałość i tanią eksploatację, ale ciężko spodziewać się dobrych osiągów po aucie z takim silnikiem. Jednak po kuracji wzmacniającej z zastosowaniem technologii z Polo WRC, nawet taki litrowy motorek może zagościć pod maską sportowych wersji Volkswagenów.

Efektem prac niemieckich inżynierów jest moc na poziomie aż 272KM oraz moment obrotowy o wartości 270Nm! Taki spektakularny wynik jest możliwy dzięki turbosprężarce oraz elektrycznemu kompresorowi. Wygląda na to, że mimo rosnącej popularności samochodów z silnikami elektrycznymi i napędem hybrydowym, producenci nadal będą udoskonalać klasyczne "benzyniaki". Ale czy np. Volkswagen Golf GTI nadal będzie tak pożądanym autem, gdy pod jego maską zagości litrowy 3-cylindrowiec?

Na szczęście w Wiedniu VW pokazał też coś z zupełnie innego świata, czyli napęd rodem z Bentleya. To 12-cylindrowy silnik 6,0 W12 TSI, który poza wozami legendarnej, brytyjskiej marki, zostanie użyty także w przyszłych modelach Volkswagena i Audi, zapewne w następcy Phaetona i A8 D5. Nowa konstrukcja ma m.in. układ smarowania dostosowany do jazdy terenowej, co sugeruje zastosowanie w nadchodzącym Bentleyu Bentayga. Do tego dwie turbosprężarki, podwójny układ wtrysku paliwa, system dezaktywacji cylindrów i adaptacyjny układ zawieszenia jednostki napędowej, minimalizujący jakiekolwiek wibracje przy pracy. Moc 6,0 W12 TSI to 608KM, osiągane przy 6000 obr./min. Z kolei moment obrotowy osiągnął aż 900Nm i jest dostępny od 1500 do 4500 obr./min. Cokolwiek będzie napędzane tym potworem, pary mu nie zabraknie - Volkswagen zapowiada czasy przyspieszeń do pierwszej "setki" nawet poniżej 4 sekund.


Podobne wiadomości:

5 najtrwalszych silników ostatniej dekady

auto motor i sport 2015-03-30

W tym roku obchodzimy 10. rocznicę wprowadzenia do seryjnej produkcji filtrów DPF. To wydarzenie spowodowało zmniejszenie emisji CO2 i... problemy w dieslach. W silnikach benzynowych nie lepiej, ecotrendy wymuszają stosowanie małych pojemności i turbo, co skraca żywotność silników. Jednak jest jeszcze kilka jednostek napędowych, które zasługują na miano najmniej awaryjnych. Oto 5 z nich.

Volkswagen Golf Sportsvan odświeżony

Volkswagen Golf Sportsvan odświeżony

Aktualności 2017-08-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?