mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Silniki TSI w Skodzie również z LPG

Silniki TSI w Skodzie również z LPG

Do tej pory w ofercie Skody próżno było szukać modeli z benzynowymi jednostkami TSI, do których można było zamówić fabryczną instalację LPG. Teraz się to zmieni - pierwszym modelem z taką możliwością będzie Rapid z 1,2-litrowym motorem TSI.

Silniki TSI w Skodzie również z LPG
Kombinacja silnika TSI i instalacji gazowej LPG debiutuje w modelu Rapid 1.2 TSI o mocy 85 KM w obydwu wariantach nadwoziowych - Spaceback oraz limuzyna. Cały też czas oczywiście dostępna będzie druga opcja - tj. wersja z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM.

Specjalnie opracowana instalacja gazowa firmy Landi Renzo pozwala maksymalnie wykorzystać zalety nowoczesnej technologii, jaką wciąż jest turbodoładowana jednostka TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa, jednocześnie nie wpływając negatywnie na jej bezawaryjność i wysokie parametry. Patrząc z zewnątrz, nowa instalacja nie różni się niczym od już stosowanych rozwiązań, lecz technologia TSI wymaga zastosowania innego sterownika gazowego, podłączonego do wewnętrznego systemu diagnostyki (samodiagnozy) samochodu. To pozwala na bieżąco kontrolować ilość wtryskiwanego paliwa i korygować skład mieszanki dla utrzymania wysokich osiągów i przyjazności środowisku.

Montaż systemu LPG w samochodach z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa wiąże się również między innymi z problemem nagrzewania się paliwa wewnątrz wtryskiwaczy benzynowych, które działają w bardzo ograniczonym wymiarze podczas pracy silnika zasilanego LPG.     
      
Instalacja Landi Renzo opracowana dla Skody rozwiązuje ten problem, przemywając przez cały czas wtryski benzynowe niewielką ilością benzyny dostarczanej do cylindrów. Strategia ta pozwala skrócić czas przebywania benzyny w podwyższonej temperaturze.

Aby zapobiec procesom wewnętrznego zanieczyszczania się wtryskiwaczy benzynowych osadami przegrzanego paliwa, nowa strategia zakłada okresowe dolewanie specjalnego stabilizatora do benzyny i oleju silnikowego. W czasie najmniejszego zapotrzebowania na paliwo, podczas pracy na biegu jałowym oraz w momentach największego obciążenia silnika, stosowane jest przejście na całkowite zasilanie benzyną, w dalszym stopniu przyczyniając się do długotrwałej, bezproblemowej pracy układu napędowego.

    
Z kolei by zapobiegać potencjalnemu powstawaniu zanieczyszczeń układu paliwowego, Skoda po raz pierwszy oferuje nowatorskie rozwiązanie profilaktyczne, polegające na dodaniu specjalnego preparatu (stabilizatora) do benzyny i oleju. Dodatkowy środek jest prosty w obsłudze - dolewa się go do zbiornika paliwa co 5 000 km.

Nowa instalacja LPG dla modelu Rapid 1.2 TSI od momentu debiutu na rynku objęta jest promocją, obniżającą jej cenę do 3.499 zł. Równolegle, promocje objęty także drugi wariant modelu Rapid z instalacją LPG - z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM - oraz Citigo, wyposażony w silnik 1.0 MPI o mocy 60 KM. Instalacja gazowa w modelu Rapid 1.2 MPI dostępna jest za cenę 3.499 zł (o 851 zł taniej, niż dotychczas), w Citigo 1.0 MPI - 2.499 zł (obniżka o 1.151 zł).

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Skoda Rapid
Skoda Rapid
Cena podstawowa już od: 55 550 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Skoda Fabia - do wyboru, do koloru

Aktualności 2016-12-02

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Skoda wyprodukowała milionowy silnik EA211

Technika 2016-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport