mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Słabo świeci? Regeneruj

Słabo świeci? Regeneruj

Okres zimowy jest dużym sprawdzianem dla oświetlenia w naszych samochodach. Dość szybko zapada zmrok, przez co bardzo szybko jesteśmy w stanie zauważyć niedoskonałości w działaniu przednich lamp. Wymiana żarówki może się wydawać banalnym rozwiązaniem, ale nie zawsze pomoże.

Słabo świeci? Regeneruj
Oświetlenie zewnętrzne w naszym samochodzie to bardzo ważny czynnik wpływający na bezpieczeństwo jazdy. Dzięki niemu "widzimy", co dzieje się na drodze, ale także sami jesteśmy widoczni dla innych uczestników ruchu drogowego.

Z czasem jednak zdarza się, że nasz samochód ma coraz słabszy "wzrok". W zimowe wieczory, a także poranki bardzo szybko można wychwycić nieprawidłowości z tym związane,

Na początek powinniśmy sprawdzić, czy żarówki, które pracują przez cały czas, gdy jedziemy samochodem, nie straciły swojej skuteczności. Jeżeli emitują coraz słabsze światło, to przyszedł czas, by je wymienić. Przy okazji warto sprawdzić stan kloszy lamp i je oczyścić.

Najczęstszym powodem słabej wydajności lamp jest zmatowiona powłoka zewnętrzna szyby reflektora. Czasami kupienie nowych lamp nie jest wielkim wydatkiem, ale w kilkuletnim samochodzie z segmentu D zakup nowych lamp może stanowić spory procent wartości samochodu. Wtedy trzeba będzie zasięgnąć pomocy specjalistów.

W nowych samochodach rzadko kiedy stosowane jest szkło. Najczęściej jest to poliwęglan, który jest mało odporny na mikrouszkodzenia, zarysowania czy degradujący wpływ promieni słonecznych. Warto odwiedzić pobliski warsztat lakierniczo-blacharski i dowiedzieć się, czy oferuje on usługę regeneracji reflektorów.

Na początek wierzchnia warstwa zostanie zmatowiona przy pomocy papieru ściernego o bardzo drobnym ziarnie. Następnie lampa jest polerowana, a na koniec zabezpiecza się ją lakierem bezbarwnym. W większości przypadków to wystarcza, by poprawić znacznie jakość "świecenia".

Gdy to nie pomoże, konieczne będzie zdemontowanie reflektorów i przeprowadzenie kolejnej czynności. Winny może być bowiem odbłyśnik umieszczony wewnątrz klosza. Taką usterką zajmują się wyspecjalizowane warsztaty. Po demontażu jest on rozbierany na częsci, dokładnie czyszczony w środku, a plastikowy wkład jest poddawany metalizacji próżniowej. Po włożeniu do specjalnej komory odbłyśnik jest pokrywany aluminium i lakierem bezbarwnym.

Po takich dwóch operacjach nasz reflektor powinien wyglądać i co najważniejsze pracować jak nowy. Co więcej, za taką operację w przypadku dwóch lamp zapłacimy około 300-400 złotych.

Może się to wydawać sporo, ale gdy sprawdzimy cenę oryginalnej lampy, to szybko okaże się, że jest to bardzo atrakcyjna inwestycja. Odradzamy kupowanie nowych zamienników o słabej jakości, gdyż prędzej czy później będzie z nimi ten sam kłopot.

Podobne wiadomości:

Miganie światłami - za to też grozi mandat

Miganie światłami - za to też grozi mandat

Finanse i prawo 2016-03-18

Bardzo zły stan oświetlenia w polskich samochodach

Bardzo zły stan oświetlenia w polskich...

Aktualności 2016-02-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport