mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Sportowo-rekreacyjna hybryda

Sportowo-rekreacyjna hybryda

Dobra wiadomość dla wszystkich fanów SUV-ów i ekologii. Nowe Porsche Cayenne S pojawi się w 2010 roku w nowej odsłonie. Po raz pierwszy w samochodzie tej marki pojawi się hybrydowy napęd.

Sportowo-rekreacyjna hybryda

Producent utrzymuje, że auto napędzane połączeniem silnika spalinowego i elektrycznego będzie w stanie rozpędzić się do setki w czasie nie przekraczającym siedmiu sekund. Poza obiecującymi osiągami apetyt na paliwo nie powinien przekraczać tego, czym zadowala się przeciętny silnik czterocylindrowy. Niestety Porsche nie podało do wiadomości na jakim poziomie będzie się utrzymywać średnie spalanie, ale według nieoficjalnych informacji nie będzie ono przekraczać 9l/100km.

Porsche Cayenne S Hybrid będzie napędzane za pomocą "pełnego" systemu hybrydowego. Sam silnik elektryczny będzie w stanie bez pomocy jednostki spalinowej rozpędzić potężnego SUV`a do prędkości 138km/h. Dzięki temu będzie możliwe podróżowanie przy prędkościach autostradowych emitując dużo mniejszą ilość spalin niż tradycyjnie. Co ciekawe konstruktorom Porsche udało się tak "upchać" silnik elektryczny i baterie, że ich montaż nie wpłynie na przestrzeń wewnątrz samochodu czy ilość miejsca w bagażniku.

Pod maską oprócz jednostki elektrycznej zostanie zamontowany doładowany silnik V6 3.0 pochodzący od Audi. Za pomocą bezpośredniego wtrysku udało się z niego wycisnąć 333 konie mechaniczne i moment obrotowy 439Nm. Motor elektryczny wytwarza 52 konie mechaniczne, ale aż 299Nm. Inżynierom ze Stuttgartu udało się upchnąć baterię zasilającą silnik w miejsce koła zapasowego. Niewiadomo jednak co stało się z kołem, gdzie powędrowała „zapasówka”.

Według wstępnych informacji hybrydowe Cayenne będzie emitować 20 procent mniej CO2 niż konkurencyjny silnik o podobnej mocy. Sam układ hybrydowy będzie mógł pracować w trzech trybach: silnik spalinowy i elektryczny razem oraz każda z jednostek osobno. Rozruch jednostki spalinowej będzie trwać jedynie 300 milisekund, więc nie powinien być bardzo odczuwalny dla kierowcy gdy mocniej wciśnie pedał gazu. Ładowanie akumulatora będzie się odbywać nie tylko podczas hamowania, ale także w czasie jazdy z włączonym motorem spalinowym. Porsche przygotowało nową, ośmiobiegową skrzynię automatyczną dla nowego modelu. Jednak dwa ostatnie biegi będą wyłącznie wykorzystywane do obniżania obrotów przy wysokich prędkościach.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 352 870 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi dodatkami

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi...

Aktualności 2016-07-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport