mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Sposób na szybką diagnozę usterek

Sposób na szybką diagnozę usterek

Dzisiejsza technika stosowana w nowoczesnych samochodach wymusza niemal zawsze konieczność wizyty w specjalistycznym warsztacie, a na dodatek wykonywania diagnozy sterowników przy pomocy tzw. "komputera". Wtedy z pewnością przyda się nowy tester usterek Boscha.

Sposób na szybką diagnozę usterek

Z zewnątrz jest on niepozorny, opakowany w ergonomiczną obudowę, której boki są dodatkowo zabezpieczone gumowymi nakładkami. Do całkowitej obsługi wykorzystywanych jest siedem przycisków. Ich funkcje pokazywane są na kolorowym ekranie o wielkości 3,5 cala. Dzięki temu, że urządzenie nie posiada wewnętrznej baterii, a zasilane jest z zewnętrznego źródła (zasilacz zewnętrzny, gniazdo zapalniczki, gniazdo diagnostyczne), jego waga całkowita wynosi 600 gram. Tester pracuje na bazie systemu operacyjnego Linux, natomiast oprogramowanie (po wykupieniu abonamentu) jest dostarczane za pomocą kart pamięci o pojemności 2GB.

W skład oprogramowania wchodzi pełna diagnoza sterowników, a także informacje na temat położenia gniazda diagnostycznego oraz sposobu podłączenia do danego modelu pojazdu. Zintegrowany w urządzeniu multiplekser umożliwia komunikację według następujących protokołów diagnostycznych: ISO 9141-2 przewód K/L, kody błyskowe, SAE-J1850 VPW, SAE-J1850 PWM (Ford), CAN ISO 11898, CAN ISO 15765-4 (OBD), CAN High-speed, CAN Mid-speed, CAN Low-speed i jednoprzewodowy.

Jednorazowa diagnoza zaczyna się od identyfikacji pojazdu. Użytkownik wprowadza typ pojazdu, rodzaj zasilania, marka. Kolejne informacje to model danej marki, pojemność silnika oraz rok produkcji. Po sprawnym zidentyfikowaniu udostępniane są informacje o położeniu gniazda oraz sposobach podłączenia.

Oprócz odczytu błędów ze sterowników, KTS 200 wykonuje odczyt wartości rzeczywistych. Na jednym ekranie możliwe jest wyświetlenie maksymalnie 4 wartości. Program pozwala odczytać wartość maksymalną i minimalną każdego parametru. Kolejne możliwości programu to testy elementów wykonawczych – bardzo pomocna funkcja do zawężenia obszaru poszukiwania błędów.

Program pozwala na ograniczenie pełnej diagnozy do zakresu, którym zainteresowane są warsztaty o konkretnej specjalizacji, niezagłębiające się w diagnostykę sterowników silnika. Oferowany jest tzw. „service view”, który zawiera funkcje służące do: resetowania wskaźników inspekcji serwisowej, wymiany oleju, wymiany opon, ustawienia świateł, wykonania nastaw podstawowych, kodowania po wymianie sterownika, serwisowania klimatyzacji, serwisowania układów hamulcowych, inicjalizacji czujników po badaniu podwozia, montażu akcesoriów (haków holowniczych, radioodbiorników, nawigacji, bagażników itp.).

Komentuj:

~niezadowolony klient 2007-05-29

Baju baju będziem w raju . Bez wykształconych ludzi ,którzy z sercem podchodzą do samochodów to warsztat jest tylko ładnym opakowanie zgniłego cukierka . Już nie jeden raz trafiam na buców w ASO jak i w prywatnych ,niezależnych warsztatach u tzw. Pana Kazia . Niby jest duża konkurencja na rynku warsztatów samochodowcych ,ale tak naprawdę jej nie ma . Wystarczy ,że na rynek wejdzie sieć ,która zapewni TRAFNĄ diagnozę usterki i to wystarczy ,żeby zniszczyć reszte wypierdków .

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport