mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Super-sportowa opona Bridgestone

Super-sportowa opona Bridgestone

Tak jak istnieją supersportowe samochody, tak i producenci opon przygotowują dla nich specjalne, supersportowe opony. Na obecny sezon Bridgestone wypuścił sportową oponę Potenza S001 Ultra High Performance.

Super-sportowa opona Bridgestone
Nowa opona Potenza S00 UHP przeznaczona jest do najlepszych na świecie samochodów sportowych. Zaprojektowana tak, by zapewnić przede wszystkim maksymalne wyniki sportowe, a dzięki obniżonym oporom toczenia opona ta zapewnia również wysoką sprawność. Potenza S001 jest fabrycznie montowana w samochodach Aston Martin Rapide oraz Ferrari F458 Italia, a od stycznia br. jest dostępna w Europie również w sprzedaży ogólnej.

Wprowadzając na rynek oponę Potenza S001 Bridgestone rozszerzył swoją ofertę produktową o opony przeznaczone do najlepszych samochodów sportowych oraz szybkich samochodów luksusowych. Opona S001 podkreśla sportowy charakter samochodów sportowych i daje im jeszcze wyższą sprawność niż dotychczas produkowana opona Potenza RE050(A), którą zastąpi. Spełnia wymagania stawiane przez zarówno ciężkie, luksusowe samochody sportowe, jak i nowy gatunek lżejszych, ekstremalnie szybkich samochodów sportowych.

O wyjątkowych charakterze tej asymetrycznej opony decydować ma konstrukcja barku, gdzie opona jest wyposażona w sztywne, "dobrze trzymające" segmenty podłużne zapewniające optymalny kontakt z nawierzchnią. Skuteczność jazdy jest zwiększona przez mocną, ale lekką i aktywną wkładkę w kołnierzu opony, która zwiększa sztywność wzdłużną, powodując konieczność silniejszego naciśnięcia na pedał hamulca, przy jednoczesnym zachowaniu sztywności pionowej dla lepszego trzymania się nawierzchni w zakrętach i większego komfortu jazdy. Kierowcy docenią precyzję prowadzenia auta, umożliwiającą im doświadczenia sportowych emocji za kierownicą, zrównoważoną przez idealną stabilność przy dużych prędkościach zapewnianą przez asymetryczne, centralne żebro obwodowe.

Za bezpieczeństwo odpowiada tzw. "mokra technologia" firmy Bridgestone. Szerokie rowki obwodowe, które zapewniają szybkie odprowadzanie wody na zewnątrz opony, wspomagane przez pochyłe krawędzi rowków, aby usprawnić odprowadzanie nadmiaru wody ze strefy żebra do rowków obwodowych celem zwiększenia odporności na poślizg hydrodynamiczny. Kąt nachylenia krawędzi rowków został dopasowany tak, aby zminimalizować odkształcanie się segmentów podłużnych podczas hamowania, co umożliwia zachowanie najefektywniejszej krawędzi hamowania, optymalny kontakt opony z podłożem na nawierzchniach mokrych oraz większą kontrolę nad pojazdem.

Dzięki lżejszej konstrukcji pasa bieżnika niż to miało miejsce w przypadku poprzedniej generacji opon Potenza oraz obniżeniu oporów toczenia do 10%, Potenza S001 wychodzi na przeciw silnemu trendowi bardziej ekonomicznego gospodarowania paliwem w trakcie jazdy. Poziom hałasu generowanego przez oponę został obniżony przez bardziej równą powierzchnię kontaktu z podłożem osiągniętą dzięki nowej konstrukcji segmentów podłużnych, które minimalizują hałasu powstający przy kontakcie opony z nawierzchnią, w połączeniu z  najnowszą technologią produkcji rowków.

W ogólnodostępnej sprzedaży Potenza S001 będzie oferowana w 19 rozmiarach (od 18 do 20 cali).
Tematy w artykule: opony Bridgestone opony Bridgestone

Podobne wiadomości:

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Test opon letnich 2016 w auto motor i sport

Aktualności 2016-04-05

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport