mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Światła po europejsku

Światła po europejsku

Wszystkie światła, w które wyposażane są modele Skody spełniają wymogi przepisów europejskich, dotyczących świateł dziennych. Wykładnia prawna potwierdza, że ich używanie jest zgodne również z polskim kodeksem drogowym.

Światła po europejsku
 
Samochody Skody charakteryzują przemyślane rozwiązania. Dotyczy to również systemów oświetleniowych. Gdy włączone są światła mijania, moc pobierana na oświetlenie zewnętrzne samochodu i podświetlenie włączników i wskaźników sięga około 200 W. W momencie, gdy włączone są specjalne światła do jazdy dziennej, samochód pobiera ponad 5 razy mniejszą moc – zaledwie ok. 40 W.

W Skodzie Octavii, Superbie i Yeti światła do jazdy dziennej są wyposażeniem standardowym we wszystkich wersjach. W Skodzie Superb i Skodzie Octavia, w zależności od wersji wyposażenia, znajdują się one w reflektorach głównych lub w reflektorze przeciwmgielnym, gdzie umieszczana jest dodatkowa żarówka (dotyczy to wersji z reflektorami przeciwmgielnymi). W najnowszym modelu marki – w Skodzie Yeti – żarówki świateł do jazdy dziennej znajdują się w okrągłych tubach, razem z reflektorami przeciwmgielnymi z przodu.

„Główną zaletą tych świateł jest oszczędność energii. Co więcej, nie palą się światła mijania, ani światła pozycyjne z tyłu. Samochód jest bardziej ekologiczny (niższe zużycie paliwa oznacza niższą emisję CO2), lepiej widoczny na drodze i wygodny – nie trzeba pamiętać o włączeniu i wyłączeniu świateł, zapalają się one automatycznie po uruchomieniu i wyłączeniu zapłonu” - informuje Michał Brzeziński, specjalista ds. produktu Skoda Auto Polska S.A.

Fabia i Roomster nie są wyposażone w światła do jazdy dziennej, jednak mają specjalny przycisk, który automatycznie włącza światła po uruchomieniu silnika i wyłącza po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Skoda
Tematy w artykule: Skoda lampy lampy przednie

Podobne wiadomości:

Elektryczna Skoda w 2020 roku

Elektryczna Skoda w 2020 roku

Aktualności 2017-11-20

Szkoła auto - Jak bezpiecznie jeździć zimą

auto motor i sport 0000-00-00

Zimą na drodze możliwe są każde warunki. Suchy lub mokry asfalt, śnieg lub lód, błoto pośniegowe lub zaspy, a do tego wszystkiego koleiny - trzeba być dobrym kierowcą, aby umieć dostosować się w mgnieniu oka do warunków na drodze.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.