mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Światła zakrętowe dla nowego Audi A6

Światła zakrętowe dla nowego Audi A6

Hella opracowała reflektor główny z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów w oparciu o bi-ksenonowy moduł projektorowy, wyposażony w oszczędzające energię światła dzienne do nowego modelu Audi A6.

Światła zakrętowe dla nowego Audi A6

Technika umożliwiająca dynamiczne doświetlanie zakrętów oparta jest na bi-ksenonowym module mogącym się wychylać w zakresie 15 stopni prawo i lewo od osi wzdłużnej pojazdu w zależności od promienia pokonywanego łuku. Dzięki tej nowej technice oświetleniowej przestrzeń oświetlana przez światła mijania podczas wchodzenia w zakręt zwiększa się o ok. 90 proc. Kierowca znacznie wcześniej rozpoznaje przebieg łuku drogi i może z odpowiednim wyprzedzeniem dostosować do tego swój styl jazdy. Aktywne doświetlanie łuku drogi funkcjonuje zarówno w trybie świateł mijania, jak i drogowych i reaguje odpowiednio do prędkości jazdy - podczas przemieszczania się z małymi prędkościami reflektory wychylają się wraz z obracaniem kierownicy, podążając za wychylaniem kół w czasie rzeczywistym, natomiast przy wyższych prędkościach system spowalnia swą pracę, by rozkładać plamę światła tak, jakby sobie tego życzył kierowca. Dynamiczny system poziomowania reflektorów zapewnia stałe prawidłowe ustawienie reflektora względem jezdni, niezależnie od zmian obciążenia, hamowania czy przyspieszania, a więc także dba, by jadący z przeciwka nie byli oślepiani.

Ponadto nowe bi-ksenonowe reflektory główne nowego Audi A6 wyposażono w oszczędzające energię światła do jazdy dziennej, które włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika. Te bezpieczne lampy pomagają ograniczyć ryzyko kolizji w pełnym świetle dnia oraz na początku zmroku, jako że - jak wynika z badań polowych - pojazdy przemieszczające się bez świateł przez las lub aleje są albo widoczne bardzo słabo, albo wręcz w ogóle niewidoczne dla nadjeżdżających z przeciwka. Światła dzienne potrzebują zaledwie ułamka energii koniecznej do funkcjonowania świateł mijania. Zużycie paliwa zauważalnie spada w porównaniu z użytkowaniem auta w ciągu dnia z wykorzystaniem świateł mijania.

Inne wyposażenie dostarczane przez Hellę do nowego Audi A6 obejmuje centralną jednostkę sterującą tylnego pasa, zasilającą i uruchamiającą oświetlenie tylne, różne silniki elektryczne oraz centralny zamek, a także - w niektórych wersjach - układ alarmowy. Inne systemy to elektroniczny czujnik pedału gazu, programowalna jednostka regulacji fotela, czujniki temperatury oraz dynamiczny czujnik poziomu oleju. Specjaliści od klimatyzacji z firmy Behr-Hella Thermocontrol dorzucają swoje dzieła w postaci opcjonalnego sterownika automatycznej klimatyzacji, umożliwiającego indywidualizowanie temperatury pomiędzy pasażera z przodu i kierowcę.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport