mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Światła zakrętowe w Astrze

Światła zakrętowe w Astrze

Hella opracowała dynamiczne światła doświetlające zakręty w oparciu o bi-ksenonowe moduły projektorowe do nowego Opla Astry.

Światła zakrętowe w Astrze

 Łącznie do tej pory Hella opracowała systemy doświetlające zakręty dla dziewięciu modeli różnych producentów i marek.

Dynamiczne doświetlanie zakrętów uzyskuje się poprzez wychylanie na boki bi-ksenonowego modułu w zakresie plus/minus 15 stopni, w funkcji promienia zakrętu pokonywanego przez pojazd. Powierzchnia oświetlana przez światła mijania przed samochodem wjeżdżającym w łuk zostaje niemal podwojona dzięki nowej technice i technologii oświetleniowej. Kierowca może wcześniej rozpoznać przebieg zakrętu i odpowiednio dostosować swe zachowania. Aktywne doświetlanie zakrętów pracuje zarówno w trybie świateł mijania, jak i drogowych i dostosowuje swe funkcjonowanie do prędkości samochodu. Przy małych prędkościach światła podążają za ruchami kierownicy w ułamku sekundy, natomiast przy wyższych prędkościach mechanizm wychylający reflektory pracuje odpowiednio wolniej, by strumień światła rozkładał się dokładnie tak, jak jest to potrzebne kierowcy. Dynamiczny system poziomowania lamp zapewnia prawidłowe ustawienie reflektorów i strumienia światła na wymaganej przepisami wysokości zarówno podczas zmian obciążenia, jak i procesów przyspieszania bądź hamowania, dzięki czemu lampy auta nigdy nie oślepiają jadących z przeciwka.

Tylne lampy zespolone nowej Astry także zostały opracowane przez Hellę. Po raz pierwszy na świecie specjaliści-oświetleniowcy wykorzystali szybę, która opalizuje od zewnętrznej strony, tzw. szybę półprzezroczystą, w lampach kierunkowskazów i cofania. Soczewka ta zawiera supermałe globularne cząsteczki polimerowe, które odchylają światło wytworzone przez żarówkę zamiast je pochłaniać. Pozwala to na wykorzystanie 80 zamiast (jak to jest w przypadku konwencjonalnie barwionych szyb) 70 proc. światła wytworzonego. Pozytywny rezultat dla kierowców: dzięki silniejszemu rozproszeniu światła dobrze oświetlona jest też przestrzeń z boku pojazdu, a więc podczas cofania w ciemności łatwiej rozpoznać przeszkody.

Inne produkty dostarczane przez Hellę dla nowej Astry to oświetlenie kabinowe, centralna lampa stopu, elektroniczny czujnik położenia pedału gazu, system samopoziomowania świateł głównych oraz centralna jednostka kontrolna.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia RS face-lifting - najmocniejsza w historii
Skoda Octavia RS face-lifting - najmocniejsza w historii
Kilka tygodni temu poznaliśmy odświeżoną Skodę Octavię, a teraz przyszedł czas na sportowe wcielenie czeskiego przedstawiciela segmentu kompakt. Oto najmocniejsza Octavia RS w historii.