mojeauto.pl > motogazeta > Technika > System napędowy Hondy Legend nagrodzony

System napędowy Hondy Legend nagrodzony

Super Handling All-Wheel Drive System (SH-AWD) montowany w nowej Hondzie Legend został uhonorowany nagrodą RJC Technologii Roku 2005.

System napędowy Hondy Legend nagrodzony

System Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) otrzymał nagrodę Technologii Roku 2005 przyznaną przez japońskie gremium dziennikarzy i ekspertów motoryzacyjnych Automotive Researchers' and Journalists' Conference of Japan (RJC).

System SH-AWD łączy rozkładanie momentu obrotowego na przednie i tylne koła z niezależnym rozłożeniem momentu na koła lewe i prawe zgodne z chwilowymi warunkami drogowymi. Rozdzielanie momentu obrotowego na przód i tył waha się w granicach 30:70 i 70:30, boczny rozkład na kołach tylnych – między 100:0 a 0:100.

Kontrola rozkładania momentu obrotowego polega głównie na aktywnym sterowaniu ze sprzężeniem zwrotnym wyprzedzającym w oparciu o zachowanie się kierowcy współdziałającym ze sterowaniem w układzie zamkniętym opartym o reakcje pojazdu. Efektem tej kombinacji jest precyzyjne nadzorowanie pojazdu uwzględniające polecenia kierowcy.

Nowa Honda Legend nagrodzona została także tytułami Japońskiego Samochodu Roku 2004-2005 i Najbardziej Zaawansowanej Technologii przyznanymi przez Komitet Konkursu Japan Car of the Year.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech