mojeauto.pl > motogazeta > Technika > System sygnalizujący zmęczenie

System sygnalizujący zmęczenie

Czerwona lampka to sygnał, że czas na odpoczynek

Jedną z przyczyn wypadków jest zaśnięcie za kierownicą. Chcąc temu zaradzić BMW testuje system, który ma obniżyć ryzyko niebezpiecznej drzemki. System ten opracowany został wspólnie z Uniwersytetem w Würzburgu i ma na celu sprawdzanie poziomu skupienia kierowcy oraz sygnalizowanie mu jak bardzo zmęczony.

Kamera bezustannie rejestruje poziom skupienia prowadzącego auto, a dokładniej częstotliwość i szybkość mrugania powiekami. Osoba rozbudzona mruga z mniejszą częstotliwością, ale za to powieki poruszają się szybciej. Im jest się bardziej zmęczonym mruga się częściej, a powieki poruszają się wolniej. Na podstawie zarejestrowanych przez kamerę danych obliczany jest stopień zmęczenia kierowcy.

Jeśli kierowca jest rozbudzony, na desce rozdzielczej świecą się dwie zielone diody, jeśli jest zmęczony lub jego uwaga jest osłabiona świecą się żółte diody, natomiast jeśli zagraża mu zaśnięcie ostrzegają o tym czerwone diody. Zapalenie się czerwonego światła ma sprowokować do przerwania jazdy i odpoczynku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.