mojeauto.pl > motogazeta > Technika > System sygnalizujący zmęczenie

System sygnalizujący zmęczenie

Czerwona lampka to sygnał, że czas na odpoczynek

Jedną z przyczyn wypadków jest zaśnięcie za kierownicą. Chcąc temu zaradzić BMW testuje system, który ma obniżyć ryzyko niebezpiecznej drzemki. System ten opracowany został wspólnie z Uniwersytetem w Würzburgu i ma na celu sprawdzanie poziomu skupienia kierowcy oraz sygnalizowanie mu jak bardzo zmęczony.

Kamera bezustannie rejestruje poziom skupienia prowadzącego auto, a dokładniej częstotliwość i szybkość mrugania powiekami. Osoba rozbudzona mruga z mniejszą częstotliwością, ale za to powieki poruszają się szybciej. Im jest się bardziej zmęczonym mruga się częściej, a powieki poruszają się wolniej. Na podstawie zarejestrowanych przez kamerę danych obliczany jest stopień zmęczenia kierowcy.

Jeśli kierowca jest rozbudzony, na desce rozdzielczej świecą się dwie zielone diody, jeśli jest zmęczony lub jego uwaga jest osłabiona świecą się żółte diody, natomiast jeśli zagraża mu zaśnięcie ostrzegają o tym czerwone diody. Zapalenie się czerwonego światła ma sprowokować do przerwania jazdy i odpoczynku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy
Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy
Dobra wiadomość jest taka, że Mitsubishi finalnie nie uśmierciło swojego kompakta. Na rynku pojawi się model Grand Lancer, ale nie będzie dostępny dla klientów w Europie. Zamiast tego pojawi się na wybranych rynkach w Azji.