mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Szyby, które pokonają nudę w podróży

Szyby, które pokonają nudę w podróży

Amerykańscy spece od nowinek technicznych z General Motors jakiś czas temu usiedli przy wysokokofeinowej kawie i rozmyślali jak zabić nudę, która bardzo często towarzyszy pasażerom siedzącym na tylnej kanapie, w trakcie długich podróży. O to efekt - cztery aplikacje do gry i komunikacji społecznościowej, wyświetlane na bocznych szybach samochodu.

Szyby, które pokonają nudę w podróży
Drodzy Czytelnicy Mojeauto.pl pozwólcie, że Wam przedstawię: Otto, Foofu, Spindow i Pond. O to czterej pomocnicy, których zadaniem jest urozmaicenie podróży zwłaszcza najmniejszym pasażerom tylnej kanapy. Warunek jest jeden, w przyszłości musicie posiadać samochód jednej z marek należących do koncernu General Motors - między innymi Cadillaca, Chevroleta lub Opla.



Amerykanie są bowiem na etapie patentowania nowej technologii, która wykorzystuje boczne szyby pojazdu jako powierzchnię do projekcji różnych wizualizacji. "Windows of Opportunity" (WOO), czyli w wolnym tłumaczeniu 'okna możliwości' to technologia rozwijana wspólnie ze studentami renomowanej Wyższej Uczelni Sztuki i Designu Bezalel, znajdującej się w Jerozolimie.

Młodzi projektanci swój pomysł opierają na działaniu nowoczesnych sensorów firmy Eyeclick, dzięki którym na powierzchni szyby można odtworzyć bardzo czuły ekran dotykowy. W zależności od używanej aplikacji ekran może dostosowywać różne motywy wyświetlania do dynamicznie zmieniającego się widoku za oknem. Taką funkcję znajdziemy na przykład po aktywowaniu aplikacji Otto, w której animowana postać o tym imieniu jest w stanie rozpoznać elementy rzeczywistego krajobrazu i opowiadać o nich małym pasażerom. Foofu z kolei zachęca do malowania lub rysowania za pomocą palca. Spindow z kolei poprzez Internet będzie mógł połączyć się z innym samochodem na całym świecie i przekazać kopię obrazu z jego szyby, a Pond pozwoli wymieniać się muzyką i wiadomościami z pozostałymi użytkownikami WOO.

"Stało się już tradycją, że interaktywne wyświetlacze w samochodach ograniczone zostały w zasadzie tylko dla kierowcy i przedniego pasażera" - mówi Tom Seder, menadżer z laboratorium R&D General Motors. "My widzimy szansę na wykorzystanie tej technologii zwłaszcza dla pasażerów siedzących z tyłu. Szyby, o których mówimy są w stanie dostosować interfejs do prędkości samochodu, a także miejsca, w którym pojazd obecnie się znajduje. Dzięki temu nie tylko stają się dobrą rozrywką, ale także pełnią rolę edukacyjną" - dodaje Seder.

Trzeba przyznać, że brzmi to wszystko całkiem interesująco. Na razie jednak zarówno General Motors jak i izraelscy studenci nie zdradzają więcej szczegółów tego projektu. Trudno jest więc oszacować czy i kiedy WOO zawita na szeroką skalę do świata motoryzacji.

Podobne wiadomości:

Przyciemniane szyby w samochodzie

Przyciemniane szyby w samochodzie

Akcesoria samochodowe 2016-10-14

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta autonomiczne

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta...

Aktualności 2016-03-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport