mojeauto.pl > motogazeta > Technika > TSI - Rewolucja silnikowa

TSI - Rewolucja silnikowa

Po wielkich sukcesach silników TDI oraz FSI, Volkswagen ma zamiar wypuścić na rynek nowatorską linię jednostek napędowych wyposażonych w technologię benzynową TSI.

TSI - Rewolucja silnikowa

Charakterystyka jazdy z nowym silnikiem TSI uległa znacznemu polepszeniu w porównaniu z jego protoplastą. Pierwsza turbosprężarka jest używana podczas małych szybkości, lecz gdy zacznie ona wzrastać, wtedy włączy się druga sprężarka. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania niwelowane jest uczucie tzw. turbo-dziury, a w afekcie tego wzrasta również moment obrotowy.

Nowa jednostka posiada pojemność rzędu 1,4 litra i jest dostępna w wersji 140 oraz 170 konnej. Moc szczytowa wersji 170 konnej porównywalna jest do osiągów silnika o pojemności 2,3 litrowego, ale jej spalanie jest o 20 procent mniejsze niż w konwencjonalnym silniku. Zużycie paliwa oscyluje wokół 7,5 litra benzyny na 100 kilometrów. Moment obrotowy wynosi 240 Nm przy 1.750-4.500 obr/min. Połączenie tych technologii pozwala na zastosowanie silnika o relatywnie małej pojemności, który pozwala na wysoki stopień sprężania oraz wysoką wydajność podczas jazdy na wysokich biegach połączonych z wyjątkowo niskim jak na silnik benzynowy zużyciem paliwa .

W niedługim czasie zestawienie modelu Volkswagen Golf wzbogaci się także o nowy dwulitrowy silnik TDI, osiągający moc 170 koni mechanicznych. Będzie to najmocniejszy jak dotąd Golf wyposażony w jednostkę wysokoprężną. Używać będzie piezo-wtryskiwarek, które w bardzo precyzyjny sposób kontrolują wtrysk paliwa, maksymalizując moc, a zarazem minimalizując konsumpcję oraz emisję spalin dzięki filtrowi cząsteczek stałych. Moment obrotowy wyniesie w nim 350Nm przy 1.750 obr/min. Jego prędkość maksymalna szacowana jest na 220 km/h. Do "setki" rozpędzi się on  w nieco ponad 8 sekund. Dzięki spalaniu 6,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, stację benzynową będzie odwiedzać się bardzo sporadycznie.

Czytaj także:

"FSI w pigułce" (2006-04-05)

Tematy w artykule: TSI FSI

Podobne wiadomości:

1.4 od Volkswagena na wylocie?

1.4 od Volkswagena na wylocie?

Technika 2011-01-17

LPG z najmniejszym TSI w Octavii

LPG z najmniejszym TSI w Octavii

Aktualności 2010-11-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.