mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Tak będziemy ładować auta elektryczne

Tak będziemy ładować auta elektryczne

Brak odpowiedniej infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych to obecnie najpoważniejsza przeszkoda, która wstrzymuje ekspansję tego typu aut na rynku. Być może rozwiązaniem będzie technologia bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych.

Tak będziemy ładować auta elektryczne
Nad takim rozwiązaniem pracuje właśnie firma Delphi Automotive wspólnie WiTricity Corp., dostawcą technologii służących do bezprzewodowego transferu energii. Porozumienie ma na celu opracowanie bezprzewodowych produktów służących do ładowania zarówno samochodów hybrydowych, jak i elektrycznych. Współpraca pomiędzy firmami pomoże w stworzeniu globalnej infrastruktury bezpiecznych i wygodnych opcji ładowania samochodów osobowych oraz użytkowych.

System ładowania bezprzewodowego nie będzie wymagał stosowania kabli czy wtyczek. Kierowcy po prostu zaparkują swój samochód nad bezprzewodowym źródłem energii, umieszczonym na podłodze garażu lub wbudowanym w bruk parkingu. System automatycznie przetransferuje energię do ładowarki zamontowanej w samochodzie.
 
Według Erica Gilera, prezesa WiTricity, ich bezprzewodowy system może już teraz przetransferować ponad 3300 W – co wystarczy do tego, by w pełni naładować akumulatory samochodu elektrycznego z taką samą prędkością z jaką ładowane są po podłączeniu do większości domowych wtyczek zasilających.

- Technologie ładowania bezprzewodowego będą musiały jednak istnieć wspólnie z tradycyjnymi technologiami ładowania akumulatorów za pomocą przewodów i wtyczek - stwierdził Randy Sumner, dyrektor globalnego działu opracowującego technologie dla samochodów hybrydowych i elektrycznych w Delphi Packard Electrical/Electronic Architecturer. - Tak, aby kierowcy samochodów elektrycznych mieli możliwość naładowania akumulatorów swoich samochodów nawet wtedy, kiedy znajdą się z dala od bezprzewodowych źródeł energii.

Delphi produkuje również przenośną ładowarkę przeznaczoną dla samochodów elektrycznych, która mieści się wygodnie w bagażniku pojazdu. To urządzenie jest wyposażone w przyjazny dla użytkownika system wtyczek zgodny z listą UL i może zostać podłączone do każdego, standardowego gniazda 120 V, umożliwiając bezpieczne naładowanie akumulatora zarówno w domu, jak i w podróży.  Ładowarka ta może także istnieć w wersji zintegrowanej ze stacją ładującą, odpowiednikiem obecnego dystrybutora na stacji paliw.

Podobne wiadomości:

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Technika 2016-11-08

Elektryczna marka Volkswagena w Chinach

Elektryczna marka Volkswagena w Chinach

Aktualności 2016-10-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport