mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Tańsze i wydajniejsze baterie do aut Toyoty

Tańsze i wydajniejsze baterie do aut Toyoty

W większości samochodów elektrycznych i hybrydowych używane są baterie litowo-jonowe, podobnie jak w przypadku telefonów komórkowych. To powoduje pewne problemy, bo lit jest stosunkowo rzadkim pierwiastkiem.

Tańsze i wydajniejsze baterie do aut Toyoty
Toyota w porę dostrzegła problem i postanowiła uruchomić odpowiednie badania zanim akumulatory litowo-jonowe podrożeją. Nowe baterie japońskiego producenta będą magnezowo-jonowe, co udało się osiągnąć dzięki pracy naukowców z Toyota Research Institute of North America.

Akumulatory magnezowo-jonowe mają bardzo duży potencjał - są znacznie wydajniejsze przy tej samej wielkości, a magnez jest pierwiastkiem o wiele powszechniejszym i bardziej stabilnym (mniejsze ryzyko pożaru). Jednak dotychczas korzystanie z tego pierwiastka w budowie baterii nie było możliwe ze względu na brak odpowiedniego elektrolitu, który zapobiegałby szybkiej korozji elektrod.

Toyota rozwiązała właśnie ten problem, opracowując elektrolit oparty na magnezowych solach monokarboranów, co pozwoli na tworzenie ogniw o znakomitych parametrach i wydajności znacznie wyższej niż w dotychczasowych bateriach litowo-jonowych. Na zastosowanie ich w autach produkcyjnych jeszcze musimy poczekać, ale Toyota już ogłasza, że litowy kryzys branży motoryzacyjnej nie grozi.

Podobne wiadomości:

Honda pracuje nad hybrydą

Honda pracuje nad hybrydą

Technika 2017-01-12

Toyota Yaris o mocy 210 KM

Toyota Yaris o mocy 210 KM

Aktualności 2017-01-12

Komentuj:

~find$ 2015-07-01

Dobry ruch z ich strony wydajniejsze akumulatory przełożą się napewno na zasięg samochodów nimi zasilanych, a to w tych czasach jest problem bo nie kazdy ma fajny efektywny zasieg kilometorów.Wszystko powinno zmienić się w przyszłości i takie firmy jak Toyota stana się liderami w tej branży.

~Bartos 2015-06-22

Wszyscy tak narzekali że rozwiązania hybrydowe są dużo droższe i przeciętny polak nie może sobie na nie pozwolić. Jak widać nie ma sytuacji bez wyjścia, trzeba tylko ruszyć głową i znaleźć wydajniejsze rozwiązanie. Plus za kreatywność. Coś mi się wydaje że magnezowo - jonowe akumulatory niebawem narobią dużo szumu, a hybryda przestanie być kojarzona z niedostepnym luksusem.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.