mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Technologie w samochodach: Producenci wydają na nie miliony, a kierowcy ich nie używają

Technologie w samochodach: Producenci wydają na nie miliony, a kierowcy ich nie używają

Producenci samochodów dwoją się i troją, żeby ich modele były najnowocześniejsze. Dlatego "faszerują" je technologiami, z których jak się okazuje nikt nie chce korzystać. JD Power opublikował ciekawy raport, dotyczący korzystania z gadżetów w samochodach.

Technologie w samochodach: Producenci wydają na nie miliony, a kierowcy ich nie używają

Producenci samochodów od  kilku lat kładą spory nacisk (a także inwestują ogromną ilość pieniędzy)  na rozwój technologii w nowych modelach. Chodzi głównie o rozbudowanie  systemów infotainment, np. możliwość łączności ze smartfonem, głosowe  wysyłanie sms-ów, mobilne routery Wi-Fi, które umożliwiają połączenie z  internetem, czy nawigacje satelitarne, połączone z Google Maps.

Także podczas prezentacji nowych modeli, producenci coraz więcej czasu poświęcają przemówieniom o nowych, innowacyjnych technologiach, oraz że  żaden inny konkurent takich nie posiada.

Tym czasem okazuje się, że klientów mało to obchodzi. Według raportu JD Powers ponad 20% posiadaczy nowych samochodów nigdy nie skorzystało z połowy elektronicznych gadżetów (43% nigdy nie skorzystało z funkcji concierge; 38% z mobilnych routerów; 35% z asystentów parkowania; 33% z wyświetlaczy head-up; oraz 32% z aplikacji.

Mało tego, nie tylko właściciele nowoczesnych aut nie korzystają z dobrodziejstw technologicznych, ale nie chcą ich widzieć w swoich  kolejnych samochodach. Mowa tu o 14 różnych aplikacjach typu Apple  CarPlay czy Google Android Auto, których nie chce ponad 20% badanych. Problem polega na tym, że kierowcy korzystają ze smartfonów (i zawartych tam aplikacji) na co dzień i nie potrzebują ich w samochodach, z których korzystają raczej do przemieszczania się, a nie do zabawy aplikacjami.

Kristin Kolodge, dyrektor odpowiedzialna za badania z zakresu interakcji kierowcy w J.D. Power twierdzi, że wyposażanie samochodów we wszystkie dobrodziejstwa technologiczne to ogromna strata czasu i pieniędzy. Zamiast w nowe aplikacje czy gadżety możnaby zainwestować w poprawę komfortu lub bezpieczeństwa. Ankietowani zapytani o to, dlaczego nie korzystają z nowoczesnych technologii odpowiedzieli, że są dla nich bezużyteczne. Przyznali też, że dealerzy często nie informują ich o tym, jak działają poszczególne funkcje. Wielu badanych nawet nie wiedziało, że ich auto posiada elektroniczne zabawki. Przypomnijmy, że nie chodzi  tylko o aplikacje, umożliwiające połączenie z internetem czy smartfonem, ale nawet tempomat, asystenta martwego pola czy asystenta jazdy po właściwym pasie.

Niektóre technologie mogą być nawet niebezpieczne. Ustawianie wielu funkcji bywa kłopotliwe i rozprasza  kierowców. Bywają też problemy z poprawnym działaniem niektórych  systemów bezpieczeństwa. Zdarza się, że asystent jazdy po właściwym  pasie ruchu nie pracuje, gdy na jezdni niedokładnie namalowane są pasy. A aktywny tempomat czasami hamuje za późno lub bardzo gwałtownie. Aż strach pomyśleć co będzie, gdy na ulice wyjadą samochody autonomiczne... 


Podobne wiadomości:

Obserwacja drogi - czy jej pilnujesz?

Obserwacja drogi - czy jej pilnujesz?

Bezpieczna jazda 2016-04-27

Niezbędne aplikacje dla kierowcy

Niezbędne aplikacje dla kierowcy

Technika 2016-03-07

Komentuj:

~Alicjush 2015-09-18

"ponad 20% posiadaczy nowych samochodów nigdy nie skorzystało z połowy elektronicznych gadżetów" hmmm, czyli 80% skorzystało? To chyba nie znaczy, że jest za dużo gadżetów.. Niezła manipulacja danymi..

Aldik 2015-09-17

Fakt, powinni inwestować w poprawe układu jezdnego czy osiągów a te bajery olać.

~uuu 2015-09-17

Święta prawda! Odnoszę nawet wrażenie, że co wszyscy "asystenci" (aktywny tempomat, asystent pasa ruchu, rozpoznawanie znaków itd) są po to żeby nie rozbić się przy próbie obsługi tych nowoczesnych systemów miltimedialnych...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport