mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Test bagażników rowerowych

Test bagażników rowerowych

Przedwczoraj przybliżyliśmy wady i zalety poszczególnych typów bagażników rowerowych. Teraz przyszedł czas na sprawdzenie, które modele dostępne na rynku są najlepsze, a które lepiej omijać szerokim łukiem. Niedawno test niezawodności bagażników rowerowych przeprowadził niemiecki automobilklub ADAC.

Test bagażników rowerowych
Eksperci ADAC postanowili sprawdzić jakość dwóch najczęściej kupowanych rodzajów bagażników rowerowych: dachowych oraz montowanych na hak. W przypadku tych pierwszych z pięciu testowanych modeli jeden całkowicie nie zdał trudów egzaminu. Druga grupa, w której sklasyfikowano dziewięć produktów została podzielona wewnętrznie na bagażniki, które są w stanie przetransportować także cięższe rowery elektryczne. Sześć modeli z tej serii wypadało w teście bardzo przyzwoicie. W pozostałej trójce bagażników rowerowych montowanych na hak, nadającej się tylko i wyłącznie do transportu zwykłych rowerów, jeden egzemplarz nie okazał się godny polecenia.

Aby jak najdokładniej odwzorować sytuacje jakie mogą zdarzyć się na drodze podczas transportu jednośladów, ADAC wykonało kilkanaście prób gwałtownego hamowania ze 100 km/h czy tzw. "testu łosia" polegającego na szybkim pokonaniu slalomu z prędkościami od 70-85 km/h. Dodatkowo przeprowadzono jazdy na nierównych nawierzchniach. Oprócz testów mających wykazać poziom oferowanego bezpieczeństwa przez wybrane bagażniki dachowe, eksperci niemieckiego automobilklubu przyznali punkty również za łatwość montażu, klarowność instrukcji obsługi, jakość i wykonanie mocowań czy dostęp do bagażnika pojazdu. Czas zatem na zapoznanie się z werdyktem.

Jak zwykle sporo uwagi poświęcono bezpieczeństwu oferowanych produktów podczas jazdy. Jeśli chodzi o bagażniki doczepiane do haka holowniczego, to szczególne mankamenty podczas "testu łosia" wykazały bagażniki Uebler X21 nano i Fabbri Elektro-Bike. Stwierdzono w nich poluzowanie się mocowań przy haku. Z kolei produkty firm Twinny Load Compact RA i Westfalia Portilo nie były w stanie właściwie przytrzymać kół roweru we właściwej pozycji. Wszystkie jednak otrzymały notę "zadowalającą". Identyczną ocenę otrzymał bagażnik MFT Aluline. Gdyby nie dość skomplikowany sposób montażu, to ten model miałby szansę na otrzymanie noty "dobrej", tak jak Atera Strada Sport 2 - ten bagażnik okazał się najlepszy spośród transporterów rowerów elektrycznych i tradycyjnych. W przypadku pozostałych, trzech bagażników rowerowych, montowanych na hak i zalecanych tylko do przewozu zwykłych jednośladów, najlepszy okazał się model skandynawskiej firmy Thule - Euroway G2 920. Tuż za nim uplasował się Eufab Raven, który także został oceniony "dobrze". Całkowicie w tej grupie zawiódł bagażnik z serii Mont Blanc Explorer 2 - podczas slalomu zabezpieczenia roweru całkowicie zostały zerwane oraz skrytykowano sposób montażu. Nic więc dziwnego, że ADAC określiło produkt jako "wadliwy".

To jednak nie koniec złych wieści dla producenta bagażników Mont Black. Testu - tym razem podczas gwałtownego hamowania - nie przeszedł także model dedykowany rowerom przytwierdzanym do dachu pojazdu. W Mont Blanc Discovery puścił całkowicie blokady i bicykl spadł na maskę samochodu. ADAC postanowiło ostatecznie przyznać temu bagażnikowi ocenę "wystarczającą", jednak jak czytamy w raporcie tylko wyłącznie ze względu na w miarę komfortowy sposób montażu. Pozostałe bagażniki dachowe oceniono notą "zadowalającą": Mac Safety First - między innymi brak blokady antykradzieżowej, Eufab Alu Star - niewygodny montaż, Atera Giro AF - często blokujący się zamek. Najlepszy ponownie okazał się produkt Thule - ProRide 591, który jako jedyny w przypadku bagażników dachowych został nagrodzony oceną "dobrą". Doceniono w nim stabilność podczas prób wytrzymałościowych oraz komfortowy montaż.

Zobacz szczegółowe wyniki testu bagażników rowerowych ADAC 2011 >>>

Podobne wiadomości:

Ranking ADAC - oto najlepsze samochody wg Niemców

Ranking ADAC - oto najlepsze samochody wg...

Aktualności 2015-11-18

Ford stworzył reflektory chroniące pieszych

Ford stworzył reflektory chroniące pieszych

Technika 2015-07-22

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport