mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Toyota FT-Bh kolejną wizją hybrydy

Toyota FT-Bh kolejną wizją hybrydy

W Genewie na targach motoryzacyjnych Toyota zaprezentowała bardzo ciekawie wyglądający koncept o nazwie FT-Bh. Auto to wizja hybrydy z segmentu B.

Toyota FT-Bh kolejną wizją hybrydy
Samochód waży poniżej tony - 786 kg. oraz charakteryzuje się wymiarami: długością 3985 mm, szerokością 1695 mm oraz wysokością 1400. Rozstaw osi wynosi 2570 mm. Auto prezentuje bardzo ciekawą, wręcz kosmiczną stylistykę, która przykuwa wzrok. Hybrydowy koncept wygląda, jak gdyby w miękkim materiale rzeźbiła struga powietrza. FT-Bh posiada bardzo niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0.235 Cd.

Toyocie udało się stworzyć auto lżejsze od Yarisa 1.0, który posiada masę 1030 kg mimo, że napęd hybrydowy jest nieznacznie cięższy od konwencjonalnego. Wszystko dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów do wykończenia wnętrza, przy konstruowaniu podwozia co dało oszczędność ok. 340 kg. Hybrydowy zespół napędowy waży 60 kg, a masa elementów wnętrza oraz niektórych podzespołów spadła o 50%.

Toyota FT-Bh jest napędza system hybrydowym, który jest o prawie 90 kg lżejszy niż ten zastosowany w Priusie. Układ napędowy opiera się na dwucylindrowym silniku benzynowym o pojemności 1.0-litra, który jest o 38 kg lżejszy niż ten w Priusie, z kolei akumulatory litow-jonowe mają mniejszą aż o połowę masę w porównaniu do tych zastosowanych w najpopularniejsze japońskiej hybrydzie. Toyota podaje, że FT-Bh zadowala się tylko 2.1 litrami paliwa na 100 przejechanych kilometrów emitując przy tym do atmosfery 49g/km CO2.

Podobne wiadomości:

Toyota, Mazda i Denso utworzyły alians

Toyota, Mazda i Denso utworzyły alians

Aktualności 2017-10-05

Toyota Auris Selection w polskich salonach - ceny

Toyota Auris Selection w polskich salonach -...

Aktualności 2017-05-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku
Skoda po raz kolejny nie pozostawiła szans konkurentom. Cały rynek samochodów nowych zanotował wzrosty, ale czeska marka wyraźnie zwiększyła dystans w stosunku do konkurentów. Skoda była najchętniej wybieraną marką w Polsce wśród klientów indywidualnych i flotowych.