mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Toyota chroni kręgi szyjne

Toyota chroni kręgi szyjne

Toyota opracowała nowoczesny system aktywnych zagłówków, które mają chronić jeszcze lepiej odcinek szyjny kręgosłupa przed oddziałującymi na niego siłami, szczególnie przy uderzeniu innego pojazdu w tył samochodu.

Toyota chroni kręgi szyjne

Toyota co jakiś czas wprowadza różne rozwiązania mające służyć poprawie bezpieczeństwa użytkowników dróg, nie tylko jadących samochodem. Szczegółowa analiza zdarzeń drogowych pozwoliła na wprowadzenie w ostatnim czasie m.in. nadwozia, które ograniczy obrażenia pieszych w przypadku najechania na nich auta, oraz przednich foteli (WIL), które lepiej chronią przed obrażeniami kręgosłupa.

Nowo zaprojektowany system zagłówków stanowi dalszą rozbudowę foteli WIL (Whiplash Injury Lessening), w których zarówno oparcie fotela, jak i zagłówek ściślej przylegają w momencie zderzenia do dolnej części pleców oraz głowy, w wyniku czego ryzyko obrażeń odcinka szyjnego kręgosłupa jest dużo mniejsze.

System działa w ten sposób, że umiejscowiona w dolnej części oparcia fotela jednostka wyczuwa nacisk pleców na oparcie i szybko uruchamia działanie zagłówka, który przesuwa się po przekątnej do góry. To działanie sprawia, że praktycznie cały czas zagłówek przylega do głowy redukując znacznie ryzyko obrażeń kręgów szyjnych. Działania nowych aktywnych zagłówków Toyoty jest uzależnione od kilku czynników. Przede wszystkim ważne jest właściwe ustawienie ich oraz fotela przed rozpoczęciem jazdy, choć na efekt końcowy wpływ mają także takie elementy jak budowa ciała czy postura osoby siedzącej na fotelu. Badania przeprowadzone przez Toyotę wykazały, że stopień obrażeń zmniejsza się o 10-20 procent w porównaniu do ochrony, jaką zapewnia system foteli WIL.

Czytaj także:

System WHIPS najlepiej chroni kręgosłup (2007-01-09)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Aktualności 2017-02-22

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Aktualności 2017-01-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.