mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Toyota pracuje nad nowymi technologiami

Toyota pracuje nad nowymi technologiami

Dodatkowe 35 milionów USD, jakie Toyota zainwestuje w badania na rynku amerykańskim, mają pomóc stworzyć nowe technologie, których zadaniem będzie zwiększenie bezpieczeństwa w nowych modelach japońskiej marki.

Toyota pracuje nad nowymi technologiami
Swój plan co do przyszłych prac nad nowymi technologiami amerykańskie centrum technologii bezpieczeństwa Toyoty (Toyota's Collaborative Safety Research Center, CSRC) przedstawiło podczas corocznego seminarium Toyota Advanced Safety Seminar. Zainwestowane środki zostaną przeznaczone głównie na prace nad systemami automatyzacji transportu drogowego oraz technologii łączności między pojazdami.

Dzięki badaniom prowadzonym w CSRC, technologie rodem z filmów science fiction stają się niebawem rzeczywistością. Japoński koncern przedstawił szczegóły systemów, które zostaną upowszechnione do 2020 roku.

Automated Highway Driving Assist (AHDA)

System został po raz pierwszy zaprezentowany w Japonii. Obecnie Toyota ujawniła jego kolejną modyfikację, dostosowaną do warunków amerykańskich autostrad. Najnowsza wersja AHDA może być teraz wykorzystywana do prędkości 70 mil na godzinę.

AHDA integruje działanie trzech systemów: aktywnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa ruchu, oraz asystenta kierowcy. Ten ostatni monitoruje zachowanie kierowcy (m.in. utrzymywanie dłoni na kierownicy), ostrzegając go o zbliżających się zagrożeniach (np. dużych nierównościach na drodze). Dzięki kamerze, system jest w stanie ocenić, w którą stronę kierowca ma zwróconą głowę, ostrzegając go o zbyt długim okresie odwrócenia wzroku od drogi.

SPAD Lidar

Zaprezentowana po raz pierwszy technologia SPAD LIDAR jest krokiem milowym w kierunku upowszechnienia zautomatyzowanego ruchu samochodów, sterowanych przy wykorzystaniu radarów laserowych, kamer i rozbudowanych systemów map GPS. Poza nowymi osiągnięciami w jakości działania systemu, jego komponenty są obecnie wyraźnie mniejsze i tańsze niż dotychczas, co pozwala na ich instalację wewnątrz pojazdu, a nie jak do tej pory, w przypadku tradycyjnych systemów LIDAR, na jego dachu. Laserowy radar wykrywa pozycję, kształty przeszkód i obiektów występujących na drodze, a systemy czujników zostały udoskonalone pod kątem pełnej funkcjonalności zarówno w dzień jak i w nocy.

Heads-Up Display 3D (3D HUD)

Toyota zaprezentowała także zupełnie nową technologię wyświetlania trójwymiarowych informacji na przedniej szybie. System dostarcza niezbędnych wskazań, informujących o stanie pracy pojazdu, warunkach na drodze, czy znakach drogowych, przekształcając je do widoku trójwymiarowego bez konieczności wykorzystania okularów i innych akcesoriów zewnętrznych.

Trzy lata badań i innowacji nad bezpieczeństwem

Przez ostatnie trzy lata CSRC pracowało na 34 projektami badawczymi, prowadzonymi z 17 instytucjami zewnętrznymi. Do dziś zakończonych zostało 7 projektów, m.in. z dziedziny bezpieczeństwa aktywnego, biomechaniki czy Big Data. Dzięki badaniom CSRC, do 2020 roku wszystkie powyższe systemy bezpieczeństwa będą powszechnie wykorzystywane w samochodach Toyoty.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota bezpieczenstwo

Podobne wiadomości:

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Aktualności 2017-01-31

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Toyota Yaris - nowy silnik 1.5

Technika 2017-01-25

Komentuj:

~Zuzik 2014-09-24

Toyota idzie do przodu caly czas! Oby tak dalej:) Japonska jakosc najlepsza.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.