mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW

Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW

Po trzyletniej dominacji silnika EcoBoost produkcji Forda, przyszedł czas na zwycięstwo hybrydowego zestawu z BMW i8. Oto zwycięzcy konkursu International Engine of the Year 2015.

Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW
Konkurs na Silnik Roku jest podzielony na 12 kategorii: nagrodę główną, ekologiczny silnik, nowy silnik, sportowy silnik i poszczególne kategorie pojemności skokowej. Zwycięzcą w kategoriach: pojemności od 1,4 do 1,8 litra, klasyfikacji generalnej oraz nowy silnik została hybrydowa, elektryczno-spalinowa konstrukcja z BMW i8. W tym aucie 1,5-litrowy, 3-cylindrowy benzyniak współpracuje z motorem elektrycznym, generując równowartość 362KM. Dzięki temu futurystyczny bawarski bolid potrafi pędzić 250km/h, przyspiesza do "setki" w 4,4 sekundy i spala tylko 2,1l benzyny na 100km jazdy w cyklu mieszanym.

W poprzednich 3 edycjach konkursu zwyciężał ten sam motor - EcoBoost o pojemności 1 litra z Fordów: Mondeo, Focusa, Fiesty, C-Maxa, B-Maxa i Tourneo, generujący od 100 do 140KM. Tym razem jurorzy sklasyfikowali go na 2. pozycji w ogólnej klasyfikacji, ale z niewielką stratą punktową do zwycięzcy. Trzeci na podium wdrapał się także 3-cylindrowy benzyniak - 1,2 PureTech z Peugeotów i Citroenów, o mocy 110 lub 130KM. Ostatnim 4-cylindrowym zwycięzcą konkursu International Engine of the Year był Twincharger 1,4 TSI Volkswagena - w 2010 roku.

Silnik Roku 2015
1. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i8 (1,5 362KM); 274 pkt
2. Ford 1,0 EcoBoost (100-140KM); Fiesta, B-Max, C-Max, Focus, Mondeo, Tourneo; 267 pkt
3. PSA Peugeot-Citroen 1,2 PureTech (110-130KM); Peugeot 208, 308 i Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus, C4, DS4; 222 pkt

Kategoria do 1 litra pojemności:
1. Ford 1,0 EcoBoost (100-140KM); Fiesta, B-Max, C-Max, Focus, Mondeo, Tourneo; 444 pkt
2. General Motors 1,0 Ecotec (90-115KM); Opel Adam, Corsa, Astra; 176 pkt
3. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i3 (0,7 170KM); 163 pkt

Od 1,0 do 1,4:
1. PSA Peugeot-Citroen 1,2 PureTech (110-130KM); Peugeot 208, 308 i Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus, C4, DS4; 243 pkt
2. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (150-180KM); Volkswagen Eos, CC, Tiguan, Sharan i Seat Ibiza, Alhambra; 174 pkt
3. Volkswagen spalinowo-elektryczny układ z VW Golfa GTE i Audi A3 e-tron (1,4TSI, 204KM)

Od 1,4 do 1,8:
1. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i8 (1,5 362KM); 262 pkt
2. Audi 1,8 TFSI (120-180KM); Audi A1, A3, A4, A5, A6, Seat Leon, Skoda Octavia, Superb, Yeti i VW Jetta, Passat; 177 pkt
3. BMW/PSA 1,6THP (156-218KM); Mini, Peugeot 208, 308, 3008, 508, 5008, RCZ, Citroen DS3, C4, DS4, C4 Picasso, C5, DS5; 158 pkt

Od 1,8 do 2,0:
1. Mercedes-AMG 2,0 Turbo (360KM); Mercedes-AMG A45, CLA45, GLA45; 298 pkt
2. Audi 2,0 TFSI (180-280KM); Audi S1, TT, S3, A4, A5, A6, A7, Q3, Q5, Seat Leon, Alhambra, Skoda Octavia, Superb, VW Golf, Beetle, Passat, Eos, CC, Scirocco, Tiguan; 226 pkt
3. BMW 2,0 twin-turbo diesel (116-218KM); BMW X1, Serii 1, Serii 2, Serii 3, Serii 4, Serii 5, X3, X4, X5, Mini; 150 pkt

Od 2,0 do 2,5:
1. Audi 2,5 R5 Turbo (340-367KM); Audi RS3, RS Q3; 347 pkt
2. Mazda 2,2 SKY-D diesel (150-175KM), Mazda 3, 6, CX-5; 184 pkt
3. Ford 2,3 EcoBoost (274-314KM); Ford Mustang, Explorer, Linkoln MKC; 152 pkt

Od 2,5 do 3,0:
1. BMW M 3,0 twin-turbo (431KM); BMW M3, M4; 246 pkt
2. BMW 3,0 twin-turbo (320-340KM); BMW Serii 1, Serii 2, Serii 6, Z4, X3, X4, X5, X6; 178 pkt
3. Porsche 2,7 boxer (265-275KM); Porsche Boxster, Cayman; 158 pkt

Od 3,0 do 4,0:
1. McLaren 3,8 twin-turbo V8 (625-675KM); McLaren 675LT, 650S, 625C, 12C; 258 pkt
2. Mercedes-AMG 4,0 Biturbo V8 (462-510KM); Mercedes-AMG GT, Klasy C 63 AMG; 239 pkt
3. Porsche 3,8 boxer (385-475KM); Porsche Cayman, 911; 214 pkt

Powyżej 4,0:
1. Ferrari 4,5 V8 (570-605KM); Ferrari 458; 295 pkt
2. Ferrari 6,3 V12 (740KM); Ferrari F12 Berlinetta; 222 pkt
3. Mercedes-AMG 5,5 V8 turbo (525-585KM), Mercedesy Klasy E, CL, ML, GLE, CLS, S, SL, G i GL.

Ekologiczny Silnik Roku 2015:
1. Tesla - w pełni elektryczny napęd Modelu S (380-700KM); Tesla Model S; 239 pkt
2. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i8 (1,5 362KM); 191 pkt
3. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i3 (0,7 170KM); 109 pkt

Nowy Silnik Roku 2015:
1. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i8 (1,5 362KM); 339 pkt
2. Mercedes-AMG 4,0 Biturbo V8 (462-510KM); Mercedes-AMG GT, Klasy C 63 AMG; 209 pkt
3. Ferrari 3,9 V8 Biturbo (560KM); Ferrari California; 159 pkt

Sportowy Silnik Roku 2015:
1. Ferrari 4,5 V8 (570-605KM); Ferrari 458; 236 pkt
2. Mercedes-AMG 4,0 Biturbo V8 (462-510KM); Mercedes-AMG GT, Klasy C 63 AMG; 148 pkt
3. Porsche 3,8 boxer (385-475KM); Porsche Cayman, 911; 129 pkt

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW i8
BMW i8
Cena podstawowa już od: 604 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Nowe BMW M5 - silnik, dane techniczne, osiągi

Nowe BMW M5 - silnik, dane techniczne, osiągi

Aktualności 2017-08-31

BMW prezentuje Z4 Concept

BMW prezentuje Z4 Concept

Aktualności 2017-08-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki
Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki
Amerykański oddział firmy J. D.  Power przygotował kolejny raport dotyczący postrzegania poszczególnych producentów samochodów przez lokalnych nabywców. Wyniki badania przeprowadzonego na terenie USA mocno zaskakują.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic