mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW

Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW

Po trzyletniej dominacji silnika EcoBoost produkcji Forda, przyszedł czas na zwycięstwo hybrydowego zestawu z BMW i8. Oto zwycięzcy konkursu International Engine of the Year 2015.

Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW
Konkurs na Silnik Roku jest podzielony na 12 kategorii: nagrodę główną, ekologiczny silnik, nowy silnik, sportowy silnik i poszczególne kategorie pojemności skokowej. Zwycięzcą w kategoriach: pojemności od 1,4 do 1,8 litra, klasyfikacji generalnej oraz nowy silnik została hybrydowa, elektryczno-spalinowa konstrukcja z BMW i8. W tym aucie 1,5-litrowy, 3-cylindrowy benzyniak współpracuje z motorem elektrycznym, generując równowartość 362KM. Dzięki temu futurystyczny bawarski bolid potrafi pędzić 250km/h, przyspiesza do "setki" w 4,4 sekundy i spala tylko 2,1l benzyny na 100km jazdy w cyklu mieszanym.

W poprzednich 3 edycjach konkursu zwyciężał ten sam motor - EcoBoost o pojemności 1 litra z Fordów: Mondeo, Focusa, Fiesty, C-Maxa, B-Maxa i Tourneo, generujący od 100 do 140KM. Tym razem jurorzy sklasyfikowali go na 2. pozycji w ogólnej klasyfikacji, ale z niewielką stratą punktową do zwycięzcy. Trzeci na podium wdrapał się także 3-cylindrowy benzyniak - 1,2 PureTech z Peugeotów i Citroenów, o mocy 110 lub 130KM. Ostatnim 4-cylindrowym zwycięzcą konkursu International Engine of the Year był Twincharger 1,4 TSI Volkswagena - w 2010 roku.

Silnik Roku 2015
1. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i8 (1,5 362KM); 274 pkt
2. Ford 1,0 EcoBoost (100-140KM); Fiesta, B-Max, C-Max, Focus, Mondeo, Tourneo; 267 pkt
3. PSA Peugeot-Citroen 1,2 PureTech (110-130KM); Peugeot 208, 308 i Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus, C4, DS4; 222 pkt

Kategoria do 1 litra pojemności:
1. Ford 1,0 EcoBoost (100-140KM); Fiesta, B-Max, C-Max, Focus, Mondeo, Tourneo; 444 pkt
2. General Motors 1,0 Ecotec (90-115KM); Opel Adam, Corsa, Astra; 176 pkt
3. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i3 (0,7 170KM); 163 pkt

Od 1,0 do 1,4:
1. PSA Peugeot-Citroen 1,2 PureTech (110-130KM); Peugeot 208, 308 i Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus, C4, DS4; 243 pkt
2. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (150-180KM); Volkswagen Eos, CC, Tiguan, Sharan i Seat Ibiza, Alhambra; 174 pkt
3. Volkswagen spalinowo-elektryczny układ z VW Golfa GTE i Audi A3 e-tron (1,4TSI, 204KM)

Od 1,4 do 1,8:
1. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i8 (1,5 362KM); 262 pkt
2. Audi 1,8 TFSI (120-180KM); Audi A1, A3, A4, A5, A6, Seat Leon, Skoda Octavia, Superb, Yeti i VW Jetta, Passat; 177 pkt
3. BMW/PSA 1,6THP (156-218KM); Mini, Peugeot 208, 308, 3008, 508, 5008, RCZ, Citroen DS3, C4, DS4, C4 Picasso, C5, DS5; 158 pkt

Od 1,8 do 2,0:
1. Mercedes-AMG 2,0 Turbo (360KM); Mercedes-AMG A45, CLA45, GLA45; 298 pkt
2. Audi 2,0 TFSI (180-280KM); Audi S1, TT, S3, A4, A5, A6, A7, Q3, Q5, Seat Leon, Alhambra, Skoda Octavia, Superb, VW Golf, Beetle, Passat, Eos, CC, Scirocco, Tiguan; 226 pkt
3. BMW 2,0 twin-turbo diesel (116-218KM); BMW X1, Serii 1, Serii 2, Serii 3, Serii 4, Serii 5, X3, X4, X5, Mini; 150 pkt

Od 2,0 do 2,5:
1. Audi 2,5 R5 Turbo (340-367KM); Audi RS3, RS Q3; 347 pkt
2. Mazda 2,2 SKY-D diesel (150-175KM), Mazda 3, 6, CX-5; 184 pkt
3. Ford 2,3 EcoBoost (274-314KM); Ford Mustang, Explorer, Linkoln MKC; 152 pkt

Od 2,5 do 3,0:
1. BMW M 3,0 twin-turbo (431KM); BMW M3, M4; 246 pkt
2. BMW 3,0 twin-turbo (320-340KM); BMW Serii 1, Serii 2, Serii 6, Z4, X3, X4, X5, X6; 178 pkt
3. Porsche 2,7 boxer (265-275KM); Porsche Boxster, Cayman; 158 pkt

Od 3,0 do 4,0:
1. McLaren 3,8 twin-turbo V8 (625-675KM); McLaren 675LT, 650S, 625C, 12C; 258 pkt
2. Mercedes-AMG 4,0 Biturbo V8 (462-510KM); Mercedes-AMG GT, Klasy C 63 AMG; 239 pkt
3. Porsche 3,8 boxer (385-475KM); Porsche Cayman, 911; 214 pkt

Powyżej 4,0:
1. Ferrari 4,5 V8 (570-605KM); Ferrari 458; 295 pkt
2. Ferrari 6,3 V12 (740KM); Ferrari F12 Berlinetta; 222 pkt
3. Mercedes-AMG 5,5 V8 turbo (525-585KM), Mercedesy Klasy E, CL, ML, GLE, CLS, S, SL, G i GL.

Ekologiczny Silnik Roku 2015:
1. Tesla - w pełni elektryczny napęd Modelu S (380-700KM); Tesla Model S; 239 pkt
2. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i8 (1,5 362KM); 191 pkt
3. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i3 (0,7 170KM); 109 pkt

Nowy Silnik Roku 2015:
1. BMW elektryczno-spalinowy układ z BMW i8 (1,5 362KM); 339 pkt
2. Mercedes-AMG 4,0 Biturbo V8 (462-510KM); Mercedes-AMG GT, Klasy C 63 AMG; 209 pkt
3. Ferrari 3,9 V8 Biturbo (560KM); Ferrari California; 159 pkt

Sportowy Silnik Roku 2015:
1. Ferrari 4,5 V8 (570-605KM); Ferrari 458; 236 pkt
2. Mercedes-AMG 4,0 Biturbo V8 (462-510KM); Mercedes-AMG GT, Klasy C 63 AMG; 148 pkt
3. Porsche 3,8 boxer (385-475KM); Porsche Cayman, 911; 129 pkt

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW i8
BMW i8
Cena podstawowa już od: 597 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport