mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Układ zapłonowy do kontroli

Układ zapłonowy do kontroli

Systemy zapłonowe w nowoczesnych samochodach nie wymagają częstej konserwacji, jednak przy okazji standardowego przeglądu samochodu warto poświęcić więcej uwagi układowi zapłonowemu. Ma to duże znaczenie szczególnie teraz, gdy zima dobiega końca.

Układ zapłonowy do kontroli

Wilgoć, sól i zanieczyszczenia mogą uszkodzić części przewodzące napięcie. Efektem tego bywa obniżona wydajność układu, a nawet brak iskry. A to może prowadzić również do zwiększonego zużycia paliwa, nadmiernej emisji substancji toksycznych w spalinach, uszkodzenia sondy lambda i katalizatora, a nawet samego silnika.

Dlatego przy okazji każdego przeglądu auta należy sprawdzić moduł zapłonowy oraz przewody zapłonowe, kopułkę i palec rozdzielacza, a także wszystkie połączenia pod kątem uszkodzeń mechanicznych, śladów „przebić” oraz utleniania materiałów. Ponadto Bosch radzi sprawdzić zdolność przewodzenia przewodów oporowych oraz ich wymianę co 80 tysięcy kilometrów, a w samochodach z zamontowaną instalacją gazową co 40 tysięcy kilometrów.

W ofercie Boscha można znaleźć cewki zapłonowe, moduły zapłonowe, pojedyncze przewody zapłonowe oraz kompletne zestawy przewodów, moduły elektroniczne, kopułki i palce rozdzielacza do wszystkich popularnych w Europie typów pojazdów. Ponadto, poprzez program „Bosch Exchange“, firma oferuje aparaty zapłonowe jako fabryczne części zamienne. Części takie są – przy utrzymaniu identycznej jakości i gwarancji – o ok. 20 procent tańsze od nowych części.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport