mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Ulepszona Toyota Prius

Ulepszona Toyota Prius

Toyota wprowadza na rynek unowocześniony model Prius, który zostanie zaprezentowany we Frankfurcie na Międzynarodowych Targach Samochodowych.

Ulepszona Toyota Prius

 Po raz pierwszy Prius trafił do sprzedaży w 1997 roku i był wówczas jedynym seryjnie produkowanym na świecie hybrydowym samochodem osobowym. Model ten zyskał szybko duże uznanie za swój innowacyjny charakter i jest obecnie liderem wśród tego typu samochodów z liczbą sprzedanych aut powyżej 120.000.

Prius to czterodrzwiowy, pięcioosobowy sedan. Ma pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa aktywnego, włączając w to układ hamulcowy z ABS i elektronicznym układem rozdziału siły hamowania EBD oraz systemami BA i VSC. Ochronę pasażerów zapewniają również  przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne. Komfort podróżowania zapewniają dodatkowe elementy wyposażenia, m.in. elektrycznie sterowane szyby, sprzęt audio, klimatyzacja, a za dopłatą system nawigacji satelitarnej.

Toyota Prius ma napęd hybrydowy określony mianem Toyota Hybrid System (THS). Ponieważ na zespół napędowy nowego samochodu składają się: wysoko wydajny silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra i motor elektryczny, więc Prius może poruszać się z pomocą jednego z nich lub ich kombinacji. Stopień wykorzystania każdego jest stale monitorowany drogą elektroniczną i zależy od prędkości samochodu i jego obciążenia celem utrzymania jak najbardziej ekonomicznych warunków pracy. Zaawansowana technologia THS oznacza, że Prius to prawdziwy pojazd o napędzie hybrydowym, który może poruszać się całkiem niezależnie na jednym ze swoich silników, a nie – jak wiele innych aut – na silniku benzynowym wspomaganym tylko przez motor elektryczny. W sprzyjających warunkach drogowych, benzynowy silnik Priusa wyłącza się, a rolę napędu przejmuje motor elektryczny.

Nowy Prius będzie wyposażony w unowocześniony system napędowy drugiej generacji, który łączy moc z ekologią. wysoka wydajność pozwala na przejechanie 35,5 km/litr, zmniejszono jeszcze bardziej emisje zanieczyszczeń. Zabiegi te przeprowadzone zostały z jednoczesnym naciskiem na wzrost mocy silnika. Usprawnienia w tej kwestii spowodowały wzrost wydajności silnika półtora raza. Do100 km/h Prius przyspiesza w 10,9  sekundy i uzyskuje maksymalną prędkość 170 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi w cyklu mieszanym, wg danych producenta, 4,3 l/100 km, a w samym mieście 5,0 l.

W nowym modelu zastosowano też szereg innych innowacyjnych rozwiązań. Stabilność podczas jazdy ma być zagwarantowana poprzez system (S-VSC). System inteligentnego parkowania ma ułatwić zaparkowanie pojazdu w zatłoczonych miejscach, dzięki zastosowaniu autopilota oraz systemu czujników. Jednocześnie Toyota Prius ma nowe aerodynamiczne kształty (współczynnik oporu powietrza wynosi jedynie 0,26), większą przestrzeń wewnętrzną, dzięki czemu jazda tym modelem sprawia także sporą przyjemność.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport