mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Ultradźwiękowy pomiar poziomu oleju

Ultradźwiękowy pomiar poziomu oleju

Hella zaprezentowała na IAA we Frankfurcie pierwszy ultradźwiękowy miernik poziomu oleju. Technika ta zastosowana w czujniku poziomu oleju charakteryzuje się wysoką niezawodnością i precyzją przy niskich kosztach.

Ultradźwiękowy pomiar poziomu oleju

Nowy czujnik olejowy oznacza, że kierowca nie musi już sięgać po bagnet olejowy, by sprawdzić poziom oleju. Jeśli poziom jest niski, czujnik sygnalizuje wielkość koniecznej dolewki i pilnuje, by silnik nigdy nie pracował bez niezbędnego smarowania.

Ponadto czujnik nieprzerwanie kalkuluje zużycie oleju, by dostarczyć prognozę możliwego do przejechania dystansu, a kierowca w każdej chwili może sprawdzić te dane na wyświetlaczu. Opcjonalnie czujnik oleju można wyposażyć w specjalny chip, tzw. kamerton, który analizuje stan oleju, na który wpływ mają takie czynniki jak sposób jazdy, zanieczyszczenia, wilgotność itp.

Sensor stanu oleju nieprzerwanie monitoruje najważniejsze cechy oleju: lepkość, gęstość. Zapobiega to uszkodzeniom silnika, bo niedostateczne smarowanie jest wykrywane natychmiast – i informacja na ten temat jest przekazywana kierowcy. Czujnik stanu oleju nazywany jest kamertonem, bo jego działanie jest zbliżone do tego narzędzia stroiciela. Kamerton wzbudza się do pewnych określonych częstotliwości, po czym mierzy się jego funkcję przekaźnikową. Możliwe jest teraz mierzenie lepkości, gęstości jako niezależne zmienne - to możliwości, jakich dotąd nie oferował żaden czujnik na rynku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport