mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Uważaj na hamulce!

Uważaj na hamulce!

Dobrze funkcjonujący układ hamulcowy to jedna z najważniejszych dla bezpieczeństwa mechanicznych części auta. Eksperci Euromastera przedstawiają 10 oznak, które powinny kierowcy podpowiadać, że hamulce w jego aucie mogą być niesprawne.

Uważaj na hamulce!
Eksperci Euromaster przedstawiają 10 symptomów, które mogą świadczyć o problemach z układem hamulcowym. Rzeczy, na które kierowca powinien zwrócić uwagę to:

1.    zapalenie się lampki kontrolnej układu hamulcowego na desce rozdzielczej
2.    wydłużenie drogi hamowania
3.    zgrzytający, metaliczny odgłos podczas hamowania
4.    pedał hamulca nie stawia naturalnego oporu przy naciskaniu
5.    hamulce grzeją się, z kół wydobywa się dym
6.    „ściąganie” podczas hamowania
7.    konieczność częstego uzupełnianie płynu hamulcowego
8.    ślady płynu na kołach lub na wewnętrznym barku opon
9.    pedał hamulca trzęsie się w trakcie hamowania
10.    samochód drży, wibruje i skacze podczas hamowania

Kierowca może sam zwrócić uwagę na niepokojące oznaki  W przypadku dostrzeżenia któregokolwiek z powyższych sygnałów alarmowych należy niezwłocznie zgłosić się do warsztatu. Nie usunięcie usterki układu hamulcowego może spowodować:

•    wydłużenie się czasu reakcji systemu hamowania
•    osłabienie działania systemów ABS/ESP
•    utratę przyczepności
•    niekontrolowaną zmianę kierunku jazdy
•    wypadnięcie z toru jazdy
•    spowodowanie zagrożenia w ruchu drogowym

"Charakterystyką dobrze działającego systemu hamulcowego jest, po pierwsze, posiadanie klocków hamulcowych odpowiednich do posiadanych tarcz hamulcowych, o grubości nie mniejszej niż połowa grubości nowego klocka. Klocek nie może być pokryty spaloną, szklistą powierzchnią. Ponadto, musimy pamiętać o sprawdzaniu tarcz hamulcowych, upewniając się, że są błyszczące, nieskorodowane, bez przebarwień, równo zużyte i nie popękane. Trzecim ważnym elementem układu jest płyn hamulcowy. Ten powinien być klarowny, lekko żółty i o minimalnej zawartości wody, jednak ten pomiar należy wykonywać specjalnym przyrządem" - mówi Marcin Telej, właściciel Euromaster Telgum w Iławie.

Podobne wiadomości:

Jak dobrze wybrać klocki i tarcze hamulcowe?

Jak dobrze wybrać klocki i tarcze hamulcowe?

Serwis auta 2016-09-08

Wadliwy układ hamulcowy w Renault Clio IV

Wadliwy układ hamulcowy w Renault Clio IV

Aktualności 2015-07-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport