mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Włokno węglowe może być tańsze

Włokno węglowe może być tańsze

MAI Carbon Clusterm Management GmbH - to niemiecka firma która zajmuje się produkcją elementów z włókna węglowego. Dzięki m.in. rządowemu wsparciu producent jest bliski osiągnięcia niskich kosztów produkcji włókna węglowego.

Włokno węglowe może być tańsze
MAI wspierane przez rządowe dotacje i wsparcie m.in. instytutów badawczych  chce obniżyć koszty produkcji włókna węglowego nawet o 90%. Cały projekt wart jest aż 80 milionów euro. "Jesteśmy w połowie drogi do celu zakładającego redukcję kosztów dla niektórych elementów z włókna węglowego. Kolejne generację aut będą korzystać z jeszcze większej ilości włókna węglowego", zapowiedział Klaus Dreschsler, szef projektu i zarazem profesor na Uniwersytecie Technicznym w Monachium.

Włókno węglowe wciąż jest materiałem drogim w produkcji i wykorzystywanie jest w motorsporcie czy też awiacji. Firma Roland Berger Strategy Consultat podaje, że produkcja 1 kg stali to koszt 1 dolara, zaś 1 kg włókna węglowego to już 20 dolarów. Producenci rzadko przy produkcji samochodów korzystają z włókna węglowego. Najczęściej używane jest ono w samochodach luksusowych lub supersportowych. Materiał bardziej wytrzymały i lżejszy od stali przy obniżonych kosztach produkcji mógłby trafić do motoryzacji na bardzo szeroką skalę.

Podobne wiadomości:

Lamborghini Huracan z karbonowymi dodatkami

Lamborghini Huracan z karbonowymi dodatkami

Aktualności 2016-05-01

Karbonowe partnerstwo Forda

Karbonowe partnerstwo Forda

Technika 2015-02-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia III 2017 - zachowaj twarz
Skoda Octavia III 2017 - zachowaj twarz
Odświeżona Skoda Octavia Scout ma teraz większy prześwit i lepszą przyczepność. Wybraliśmy się nią poza asfaltowe drogi.
Mini Countryman Mini Countryman