mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Włókno węglowe w przyszłych Lexusach i Toyotach

Włókno węglowe w przyszłych Lexusach i Toyotach

Po zakończeniu produkcji Lexusa LFA japoński producent zamierza wykorzystać swoją fabrykę, by do innych modeli, Lexusa oraz Toyoty, przeszczepić technologię włókna węglowego wykorzystywaną przy konstrukcji LFA.

Włókno węglowe w przyszłych Lexusach i Toyotach

W 2010 roku Toyota otworzyła specjalną linię montażową w fabryce w Motomachi, gdzie wytwarzano i montowano podzespoły wykonane z włókna węglowego przeznaczone dla Lexusa LFA. Ten model w prawie 65% skonstruowany jest z elementów wytworzonych z tego rodzaju materiału.

Po tym, jak zakończyła się produkcja 500 egzemplarzy LFA, w Motomachi inżynierowie wyspecjalizowani w wytwarzaniu elementów z włókna węglowego mogliby zająć się pracami przy następcy tego supersportowego auta. Sęk w tym, że japoński koncern nie planuje jednak dostarczenia na rynek takiego samochodu. Słaba pozycja jena powoduje, że produkcja i sprzedaż auta typu LFA jest nieopłacalna. Stąd też pojawił się problem - co zrobić z całą linią montażową i jej pracownikami.

Toyota zamierza użyć swojej linii produkcyjnej do wykorzystania lekkiego materiału w konstrukcji innych modeli zarówno Lexusa, jak i Toyoty. Na razie jednak japoński producent nie zdradza szczegółów dotyczących tego, do których modeli trafi włókno węglowe i w jakim zakresie ten materiał zostanie wykorzystany. Jednym z pierwszych może być produkcyjna wersja koncepcyjnego Lexusa LF-LC.


Podobne wiadomości:

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Aktualności 2017-02-22

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Aktualności 2017-01-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.