mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Wodorowy Lexus już za cztery lata
Szef Lexus Europe Alain Uyttenhoven powiedział dziennikarzom Auto Express, że wodorowy Lexus będzie dwa razy mocniejszy od Toyoty Mirai, która zadebiutowała na rynku w grudniu 2014 roku w Japonii. Auto obecnie jest sprzedawane także w Stanach Zjednoczonych oraz w 7 krajach Europy. Napędza go silnik elektryczny o mocy 154 KM (113 kW), który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy i zapewnia prędkość maksymalną 179 km/h.

Punktem wyjścia dla wodorowego Lexusa ma być RX 450h z hybrydową jednostką napędową o mocy 313 KM, zapewniającą przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i prędkość maksymalną 200 km/h. Auta na ogniwa paliwowe nie emitują spalin, a jedynie czystą parę wodną. Silniki elektryczne czerpią energię z ogniw, w których jest ona uwalniana w wyniku reakcji wodoru z tlenem w obecności katalizatora. Proces ten jest dużo wydajniejszy niż standardowe spalanie wodoru.

Alain Uyttenhoven jest przekonany, że ta i inne technologie pozwolą Lexusowi uzyskać zamierzony poziom emisji dwutlenku węgla. – „Osiągniemy cel 95 g/km do roku 2021 bez hybryd plug-in” – mówi szef Lexus Europe. Na drodze do opracowania jego seryjnej wersji pozostało już tylko kilka kwestii technicznych.

„Napęd na wodorowe ogniwa paliwowe bez kłopotu zmieści się w SUV-ie. Musimy tylko uzyskać osiągi odpowiednie dla aut klasy premium” – dodał Uyttenhoven.

Zapowiedzią Lexusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi był zaprezentowany na Tokyo Motor Show koncepcyjny model LF-FC, którego debiut został powszechnie odebrany jako sugestia, iż pierwszym Lexusem z nowym napędem będzie flagowy sedan LS. Auto otrzymało napęd na 4 koła – główny silnik napędzał tylną oś, zaś przednie koła otrzymały dwa dodatkowe silniki elektryczne. LF-FC był znacząco większy od aktualnej limuzyny Lexusa, a pod względem designu nawiązywał do studyjnego coupe LF-LC, który miał premierę w 2012 roku na targach w Detroit.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Lexus
Tematy w artykule: Lexus naped wodorowy wodor wodorowe ogniwa paliwowe

Podobne wiadomości:

Lexus RC F GT3 - mroczny rycerz

auto motor i sport 2017-01-16

Japoński producent rzuca wyzwanie światu najnowszym Lexusem RC F GT3, który zadebiutuje podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Daytona.

Tankowanie wodoru - 100 stacji w przyszłym roku

Tankowanie wodoru - 100 stacji w przyszłym...

Technika 2017-08-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.