mojeauto.pl > motogazeta > Technika > World Engine: nowa gama silników benzynowych

World Engine: nowa gama silników benzynowych

Silnik Światowy to nowa gama czterocylindrowych silników benzynowych konstrukcji aluminiowej, z oszczędnym zużyciem paliwa oraz niskim poziomem emisji spalin. Projekt ten jest efektem ścisłej współpracy Chrysler Group, Hyundai Motor Company oraz Mitsubishi Motors Corporation.

World Engine: nowa gama silników benzynowych

"Wyraźna poprawa ogólnej jakości, zwiększona oszczędność paliwa w stosunku do mocy i dostępnego momentu obrotowego oraz lepsza kultura pracy to oczywiste zalety naszej nowej rodziny silników" – powiedział Eric Ridenour, wiceprezes Chrysler Group ds. rozwoju produktu.

Dynamiczne osiągi i ograniczone zużycie paliwa to efekt zaawansowanej konstrukcji portów głowicy cylindrów oraz kolektora dolotowego, które są nietypowe dla rozwiązań technologicznych w silnikach tej klasy. Rozwiązania te obejmują zastosowanie techniki zmiennych faz rozrządu (VVT) oraz kolektora dolotowego ze sterowaniem przepływu powietrza – rozwiązań nowatorskich na rynku USA i charakterystycznych dla silników World Engine Chryslera.

Silniki Światowe Chryslera produkowane będą w trzech wersjach pojemności skokowej: 1,8, 2,0 oraz 2,4 litra, a ich moc i moment obrotowy plasuje się wśród obecnie najlepszych silników czterocylindrowych – na poziomie 170 KM oraz 223 Nm (dla silnika 2.4). W stosunku do poprzedników – nowe silniki odznaczają się obniżonym o 5 procent zużyciem paliwa, a dzięki nowoczesnej konstrukcji – spełniać będą super-niskie normy czystości spalin ULEV II.

Nawet w wersjach podstawowych pojazdów marki Chrysler, Jeep i Dodge Chrysler Group przestrzega wysokich standardów w zakresie jakości wykonania oraz minimalizacji hałasów i drgań (NHV). Do tłumienia hałasów rozrządu i układu korbowego stosowane są odpowiednie izolacje akustyczne pokrywy zaworów i miski olejowej a na spadek poziomu NHV wpływa także precyzja pasowania komponentów silnika. Płynność biegu jałowego jest efektem działania systemu Dual VVT oraz sterowania przepływem powietrza w kolektorze dolotowym.

Następujące rozwiązania zostały zastosowane po raz pierwszy w silnikach benzynowych produkcji Chrysler Group:
- system zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych Dual VVT;
- zawory sterujące w kolektorze dolotowym wspomagające zawirowania powietrza dolotowego;
- aluminiowy kadłub silnika czterocylindrowego odlewany ciśnieniowo;
- układ rozrządu z wykorzystaniem bezpłatkowych, mechanicznych popychaczy zaworowych.

Planowana produkcja silników World Engine przekroczy 1,8 mln sztuk rocznie
i pochodzić będzie z dwóch zakładów amerykańskich w Dundee (stan Michigan)  oraz południowokoreańskiego w Asan i japońskiego w Shiga.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport