mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Wycisnąć do końca

Wycisnąć do końca

Pomimo tego, iż silniki hybrydowe są obecnie na topie, inżynierowie BMW wierzą w to, że nowoczesne technologie pozwolą wycisnąć jeszcze więcej efektywności z konwencjonalnych silników napędzanych benzyną.

Wycisnąć do końca

BMW jest zaangażowane w produkcję modeli hybrydowych w ciągu nadchodzących lat, lecz póki co badania i rozwój skupiają się w całkiem innych kategoriach. Jedną z nich jest urządzenie, dzięki któremu zostanie uzyskany bardzo duży wzrost wydajności. Nowy system wtrysku BMW High Precision Injection, zadebiutuje pod koniec tego roku. Pierwszym silnikiem wyposażonym w tą konstrukcję będzie podwójnie doładowana, sześciocylindrowa jednostka o pojemności trzech litrów, instalowana w modelu 335i coupe. System HPI używa piezo-wtryskiwaczy bardzo podobnych do tych, które są używane na co dzień w silnikach wysokoprężnych tej marki. Wtryskiwacz jest montowany pomiędzy zaworami, tak więc dostarcza mieszanki bardzo blisko świecy zapłonowej. Pozwala to z kolei na bardziej dokładne dozowanie paliwa, a także bardziej wydajne skompresowane spalanie. Dzięki temu nowa jednostka silnikowa jest w stanie utrzymać bardzo niskie spalanie przy szerszym zakresie sytuacji drogowych. W porównaniu ze starszym systemem wtrysku sekwencyjnego dostarcza on maksymalnej ekonomiczności oraz mniejszej emisji gazów.
 
Poza tym rozwiązaniem, wiele innych, ciekawych technologii jest w trakcie badań. Elementy obudowy silnika z magnezu, a także plastiku oraz dostosowujące się skrzynie biegów są już w produkcji i używa się ich w niektórych modelach. W ciągu kilku następnych lat będą one ciągle ulepszane. Inne technologie takie jak system inteligentnej kontroli alternatora, a także zarządzania energią czekają tylko na akceptację i wejdą do masowej produkcji. Obie wspomniane technologie według szacunków będą mogły pozwolić na kolejne zmniejszenie zużycia od 3 do 15 procent w zależności od rodzaju nawierzchni oraz zaawansowania technologicznego samochodu.

Czytaj także:

BMW dla Politechniki Warszawskiej (2006-04-27)

Auta BMW i Renault rozumieją się (2006-04-21)

Tematy w artykule: silniki BMW

Podobne wiadomości:

BMW dla Politechniki Warszawskiej

BMW dla Politechniki Warszawskiej

Technika 2006-04-27

Auta BMW i Renault rozumieją się

Auta BMW i Renault rozumieją się

Technika 2006-04-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Suzuki Swift Sport zadebiutuje jesienią
Japoński producent poszerza ofertę swojego najpopularniejszego modelu. Nowa generacja Suzuki Swift będzie dostępna w wersji Sport. Samochód zadebiutuje już jesienią na salonie we Frankfurcie.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech