mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Wycisnąć do końca

Wycisnąć do końca

Pomimo tego, iż silniki hybrydowe są obecnie na topie, inżynierowie BMW wierzą w to, że nowoczesne technologie pozwolą wycisnąć jeszcze więcej efektywności z konwencjonalnych silników napędzanych benzyną.

Wycisnąć do końca

BMW jest zaangażowane w produkcję modeli hybrydowych w ciągu nadchodzących lat, lecz póki co badania i rozwój skupiają się w całkiem innych kategoriach. Jedną z nich jest urządzenie, dzięki któremu zostanie uzyskany bardzo duży wzrost wydajności. Nowy system wtrysku BMW High Precision Injection, zadebiutuje pod koniec tego roku. Pierwszym silnikiem wyposażonym w tą konstrukcję będzie podwójnie doładowana, sześciocylindrowa jednostka o pojemności trzech litrów, instalowana w modelu 335i coupe. System HPI używa piezo-wtryskiwaczy bardzo podobnych do tych, które są używane na co dzień w silnikach wysokoprężnych tej marki. Wtryskiwacz jest montowany pomiędzy zaworami, tak więc dostarcza mieszanki bardzo blisko świecy zapłonowej. Pozwala to z kolei na bardziej dokładne dozowanie paliwa, a także bardziej wydajne skompresowane spalanie. Dzięki temu nowa jednostka silnikowa jest w stanie utrzymać bardzo niskie spalanie przy szerszym zakresie sytuacji drogowych. W porównaniu ze starszym systemem wtrysku sekwencyjnego dostarcza on maksymalnej ekonomiczności oraz mniejszej emisji gazów.
 
Poza tym rozwiązaniem, wiele innych, ciekawych technologii jest w trakcie badań. Elementy obudowy silnika z magnezu, a także plastiku oraz dostosowujące się skrzynie biegów są już w produkcji i używa się ich w niektórych modelach. W ciągu kilku następnych lat będą one ciągle ulepszane. Inne technologie takie jak system inteligentnej kontroli alternatora, a także zarządzania energią czekają tylko na akceptację i wejdą do masowej produkcji. Obie wspomniane technologie według szacunków będą mogły pozwolić na kolejne zmniejszenie zużycia od 3 do 15 procent w zależności od rodzaju nawierzchni oraz zaawansowania technologicznego samochodu.

Czytaj także:

BMW dla Politechniki Warszawskiej (2006-04-27)

Auta BMW i Renault rozumieją się (2006-04-21)

Tematy w artykule: silniki BMW

Podobne wiadomości:

BMW dla Politechniki Warszawskiej

BMW dla Politechniki Warszawskiej

Technika 2006-04-27

Auta BMW i Renault rozumieją się

Auta BMW i Renault rozumieją się

Technika 2006-04-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport