mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Wydajniejsza klimatyzacja w Lexusie GS

Wydajniejsza klimatyzacja w Lexusie GS

W swoim najnowszym modelu, Lexus opracował nowy, energooszczędny układ klimatyzacji S-flow posiadający funkcję Nano-e. Układ ten pozwala oczyszczać i nawilżać powietrze wewnątrz auta.

Wydajniejsza klimatyzacja w Lexusie GS
Układ S-Flow w porównaniu do poprzednika jest dziesięciokrotnie bardziej wydajny. Ciekawostką jest to, że układ zamyka nawiewy przy siedzeniach w momencie gdy wykryje brak obecności pasażerów. Układ również dokonuje pomiarów warunków panujących w środku, na zewnątrz oraz stopień nasłonecznienia i na tej podstawie dobiera temperaturę w kabinie.

Funkcja TAO(Temperature Airflow Output) dostosowuje intensywność nawiewu do każdego miejsca w kabinie indywidualnie. Cała kabina jest schładzana, bądź ogrzewana w momencie dużego obciążenia (latem lub zimą) tak by szybko uzyskać komfortowe warunki. Gdy do tego dojdzie klimatyzacja swoje działania koncentruje na miejscach gdzie znajdują się pasażerowie. Ta technologia była testowana w tunelach aerodynamicznych oraz później na torach testowych i drogach publicznych.

Dwufunkcyjny poziom sterowania dopływem i nawiewem powietrza zapobiega parowaniu szyb poprzez rozprowadzanie w górnej części kabiny powietrza o niskiej wilgotności, które jest pobierane z zewnątrz. W tym samym czasie utrzymywane jest ogrzewanie stóp poprzez recyrkulacje powietrza wewnętrznego.

Układ Nano-e emituje szczególnego rodzaju jony, które są otoczone w przybliżeniu 1000 razy większą liczbą cząsteczek wody niż jony powietrza. Poprzez te jony nawilżane jest nie tylko powietrze w kabinie, ale i skóra, włosy pasażerów i kierowcy. Nano-e ogranicza również nieprzyjemne zapachy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus GS
Lexus GS
Cena podstawowa już od: 199 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.