mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Wydajniejsza klimatyzacja w Lexusie GS

Wydajniejsza klimatyzacja w Lexusie GS

W swoim najnowszym modelu, Lexus opracował nowy, energooszczędny układ klimatyzacji S-flow posiadający funkcję Nano-e. Układ ten pozwala oczyszczać i nawilżać powietrze wewnątrz auta.

Wydajniejsza klimatyzacja w Lexusie GS
Układ S-Flow w porównaniu do poprzednika jest dziesięciokrotnie bardziej wydajny. Ciekawostką jest to, że układ zamyka nawiewy przy siedzeniach w momencie gdy wykryje brak obecności pasażerów. Układ również dokonuje pomiarów warunków panujących w środku, na zewnątrz oraz stopień nasłonecznienia i na tej podstawie dobiera temperaturę w kabinie.

Funkcja TAO(Temperature Airflow Output) dostosowuje intensywność nawiewu do każdego miejsca w kabinie indywidualnie. Cała kabina jest schładzana, bądź ogrzewana w momencie dużego obciążenia (latem lub zimą) tak by szybko uzyskać komfortowe warunki. Gdy do tego dojdzie klimatyzacja swoje działania koncentruje na miejscach gdzie znajdują się pasażerowie. Ta technologia była testowana w tunelach aerodynamicznych oraz później na torach testowych i drogach publicznych.

Dwufunkcyjny poziom sterowania dopływem i nawiewem powietrza zapobiega parowaniu szyb poprzez rozprowadzanie w górnej części kabiny powietrza o niskiej wilgotności, które jest pobierane z zewnątrz. W tym samym czasie utrzymywane jest ogrzewanie stóp poprzez recyrkulacje powietrza wewnętrznego.

Układ Nano-e emituje szczególnego rodzaju jony, które są otoczone w przybliżeniu 1000 razy większą liczbą cząsteczek wody niż jony powietrza. Poprzez te jony nawilżane jest nie tylko powietrze w kabinie, ale i skóra, włosy pasażerów i kierowcy. Nano-e ogranicza również nieprzyjemne zapachy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus GS
Lexus GS
Cena podstawowa już od: 199 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.