mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Zakrzywione zagłówki Renault

Zakrzywione zagłówki Renault

Mniej urazów kręgosłupa szyjnego.

Renault opracowało nowe, w specjalny sposób zakrzywione zagłówki, które powinny zmniejszyć o 35%-45% te urazy kręgosłupa szyjnego, które są następstwem wypadku najechania jednego pojazdu na drugi. Konstrukcja zagłówka uwzględnia wszystkie występujące podczas zderzenia siły: odrzucenie głowy z przodu do tyłu oraz skręcenie szyi.

Dla lepszego panowania nad bezwładnymi ruchami głowy podczas wypadku struktury nośne zagłówka znajdują się powyżej środka ciężkości głowy. W przeciwieństwie do zagłówków prostych, nowe zagłówki Renault są zakrzywione w kierunku najwyższego punktu głowy.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.