mojeauto.pl > motogazeta > Technika > Zamiast krzepkiego, rześki

Zamiast krzepkiego, rześki

Era wielkich silników w BMW dobiega końca. Nastąpi bowiem zmiana w sposobie maksymalizowania mocy i wydajności silnika. Dotychczasowe sposoby polegające na powiększaniu pojemności skokowej odejdą do lamusa.

Zamiast krzepkiego, rześki

Niemiecki producent samochodów BMW zamierza używać turbosprężarek, bardziej wydajnych zaworów oraz zaawansowanej elektroniki, w celu zwiększenia mocy samochodu uzyskując jednocześnie poprawę ekonomiczności. Klaus Borgmann, vice prezes ds. rozwoju jednostek silnikowych BMW zapowiedział, że dobiegł końca czas zwiększania ilości koni mechanicznych przez zwiększanie pojemności. Dodał również, że ma nadzieje, iż czasy te nie wrócą, ponieważ poprzez te zabiegi skutecznie zwiększała się konsumpcja paliwa.

Dowiedz się więcej o marce BMW

W ostatnich czasach coraz częściej zauważa się podobne zabiegi, które są oznaką przemysłowego trendu na zwiększanie wydajności bez szkody dla ekonomii spalania, stwierdza Bill Rinna, analityk CSM Worldwide. Rzeczywiście na rynku pojawia się coraz więcej silników  z bezpośrednim wtryskiem paliwa, doładowaniem, bądź też turbodoładowaniem. Klienci coraz częściej oczekują bezpieczeństwa i zaawansowania technicznego, które umożliwia łatwiejsze sterowanie pojazdem, lecz coraz większy nacisk jest stawiany na możliwość ekonomicznej jazdy.

BMW ma w swoich bliskich planach wprowadzenie kilku nowatorskich technologii. Niektóre z nich znajdą zastosowanie już jesienią tego roku. Na rynku europejskim, bawarska marka będzie wyposażona w system stop-start, wyłączający silnik spalinowy podczas hamowania samochodu. Po ściągnięciu nogi z pedału hamulca będzie następowało automatyczne odpalanie jednostki. Dla tych potrzeb zmodyfikowano alternator oraz zastosowano odpowiedni na takie potrzeby akumulator. Nowością w tych samochodach będzie także system odzyskiwania energii podczas hamowania. Jego zadaniem będzie pobieranie energii, która będzie wytwarzana przy hamowaniu, podczas gdy normalnie jest ona bezpowrotnie  tracona. Mechanizm ten będzie montowany razem z systemem stop-start. W 2009 roku BMW wykorzysta dwu trybową, tylno-napędową przekładnię, która umożliwia dużym samochodom oraz SUV`om uzyskać 25 procentowe zmniejszenie spalania w trybie miejskim.

Konkurencyjni producenci samochodów, czyli GM oraz Ford Motor Co. planują budowę mniejszych, ale bardziej mocarnych i oszczędnych silników. Nowa jednostka o pojemności 3,5 litra V6 stworzona przez Forda posiada o 40 koni więcej niż jej 4 litrowy poprzednik.


Czytaj także:

"Topowe V8 z Dagenham" (2006-04-10)

"Citroen C2 Stop & Start" (2006-04-07)

Zobacz koniecznie: Wszystko o BMW
Tematy w artykule: BMW

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport