|
||
Zrelaksuj się w korku dzięki BMW
2011-08-30
źródło:
BMW
mojeauto.pl
Samochody przestają być pojazdami, które miały mechaniczną duszę. Coraz szybciej stają się robotami, które będą wykonywać wszystko za nas. Google cały czas pracuje nad samoprowadzącym się samochodem i stara się nas przekonać, że za kilka lat kierowanie pojazdami będzie nudne. Nie tylko Google chce nas wyręczyć w prowadzeniu samochodu. BMW zrobiło w tym kierunku kolejny krok. ![]() Dr. Nico Kämpchen szef projektu zajmującego się projektem zautomatyzowanych aut w BMW wykonał już blisko 5 000 km testując samochody, które same hamują, przyspieszają a do tego mogą wyprzedzać inne pojazdy bez ingerencji kierowcy. BMW pracuje nad systemem "drugiego pilota" pozwalającym wspomóc kierowcę w specyficznych sytuacjach. BMW w swoich testach chce zrobić kolejny krok naprzód i sprawdzić swój zawansowany system na autostradach.
Pracownicy BMW do testów otrzymali model BMW 5 Saloon wyposażony w systemy monitorując to co dzieje się wokół samochodu. System automatycznej jazdy może być aktywowany na autostradzie poprzez wciśniecie guzika. Od tego momentu kontrolę nad samochodem przejmuje "autopilot". Hamuje, przyspiesza oraz może wyprzedzać wolniejsze samochody. Największym wyzwaniem dla BMW były samochody wjeżdżające na autostrady i z nich zjeżdżające. System reaguje na samochody włączające się do ruchu na pasie zmieniając pas ruchu. Możliwe jest to przy prędkości ponad 130km/h, ale uwzględnia sytuację w korku oraz restrykcję związane z oznakowaniem pasów na jezdni. "To jest całkowicie nowe doświadczenie dla kierowcy - to dziwne uczucie przekazania całej kontroli nad samochodem komputerowi. Jednak po kilku minutach doświadczania łagodnego i bezpiecznego stylu jazdy kierowcy i pasażerowie zrelaksują się i zaufają systemowi" mówi Nico Kämpchen. "Pomimo tego, kierowca cały czas jest odpowiedzialny za to co dzieje się dokoła i musi mieć oko na wydarzenia w korku" BMW TrackTrainer wspomaga kierowcę w szybkiej wyczynowej jeździe. Używany jest w BMW podczas sesji treningowych kierowców na torze by dać uczestnikom doskonałe wyczucie właściwej linii jazdy, doświadczają oni tego za kierownicą a nie siedząc jako pasażer. Dzięki połączeniu danych dostarczonych z map GPS oraz danych wideo. TrackTrainer może niezależnie prowadzić samochód idealną liną po torze. System był sprawdzany już na Północnej Pętli legendarnego toru Nurburgring oraz na torze Laguna Seca. "Najważniejszą różnicą między sesją na torze i próbach na autostradzie jest to, że nie jesteśmy sami podczas ruchu publicznego. To jest droga w nauce, która nas najbardziej interesuje w dostarczenia systemu." tłumaczy Nico Kämpchen. Asystent nagłego zatrzymania realizowany przez BMW jest kolejnym kamieniem milowym w dostarczeniu automatycznego systemu kierowania. Jeśli kierowca straci kontrolę nad pojazdem np. poprzez problemy ze zdrowiem. komputer wykryje to i automatycznie przejmie kontrolę nad pojazdem by bezpiecznie go zatrzymać. System wyśle informacje o sytuacji. Podobne wiadomości:Komentuj:
marko1
2011-08-30
Jak by co, to ja wolę być tą duszą w pojeździe, która będzie kontrolować jazdę samochodu. |
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +